להגשים חלום – הקמת עסק עצמאי

להגשים חלום – הקמת עסק עצמאי

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

לפעמים אנחנו מוצאים את עצמנו יושבים במשרד, או בבית עם שני ילדים קטנים (במקרה של נשים) וחושבים שיכולנו לעשות עם עצמנו משהו אחר. משהו, שהוא ממלא יותר, מכניס יותר, מרגש יותר, או תואם יותר את היכולות והכישרונות שלנו . זו יכולה להיות חנות בגדים, שבה את בוחרת אישית את הדגמים, או אולי ביסטרו קטן, שמתמחה ביין ומנות מיוחדות, שבו אתה תבשל ותארח, או אפילו חברת סטארט אפ שעשויה יום אחד להימכר במיליונים.

הכל מתחיל אמנם בחלום, או ברעיון, אבל הדרך להגשמה רצופה הרבה למידה ועבודה קשה.

שלושה טיפים להקמת עסק עצמאי:

1.    תכנית עסקית  –  כשמקימים עסק עצמאי, חשוב מאוד לקבל יעוץ והכוונה מגוף רציני, דבר שיבטיח שתתחילו מוכנים, ועם כמה שיותר ידע, וסיכויי העסק להצליח יעלו.  תכנית עסקית היא פריסה לפי שלבים, הכוללת תיאום ציפיות, תיאור השירות או המוצר, הכירות עם השוק והגדרה מדויקת של קהל יעד, הצוות הניהולי, תחזית פיננסית ותכנית שיווק.

משרד התמ"ת מפעיל את הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, שיכולים לסייע בתחומים הבאים: יעוץ עסקי, ליווי פיננסי, לוגיסטיקה ותפעול, ניהול מלאי, עיצוב תעשייתי ועוד.

2.    ליווי פיננסי – כמה השקעה ראשונית דרושה להקמת העסק, איך לגייס את הכסף, ואיך להימנע מלקיחת סיכון גדול מדי.  חשוב לקחת בחשבון הוצאות צפויות כמו, כוח אדם, שטח משרד, או חנות, האם לשכור, או לרכוש. רכבים לעובדים – האם לכלול ליסינג תפעולי כחלק מתנאי הבסיס, ועוד.

גם בתחום זה, קיימים בארץ גופים שיעזרו לכם. במ.ט.י. – המרכז לטיפוח יזמות בישראל, יסייעו לכם במציאת אפיקי מימון וילוו אתכם בתהליך  הגשת הבקשה למימון מקרנות שונות, שמעניקות הלוואות בתנאים נוחים ממה שיציעו לכם בבנק.

3.    תכנית שיווקית – בימינו, שיווק העסק, או המוצר, הוא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר להצלחה. בניגוד לעבר, בו תחום השיווק והפרסום היה ממוקד, כמעט בלעדית, בעיתונים וטלוויזיה (רק לעסקים גדולים, בגלל העלויות), היום, הכר הנרחב ביותר לפעילות הוא בתחום השיווק הרשתי – פרסום וקידום באינטרנט.

נשים הרוצות להקים עסק יכולות לקבל סיוע מגופים רבים, ביניהם:

מרכז נט"ע – לפיתוח קריירה, יסמין – איגוד נשות העסקים בישראל, העמותה להעצמה כלכלית לנשים, סביבה תומכת – מרכז לקידום נשים בעסקים, ועוד.

ובסופו של דבר, הכי חשוב להאמין בעצמך וביכולות שלך, לא להישבר ברגעי היאוש – ויהיו כאלה, לדעת להתייעץ עם מומחים ולקבל תמיכה עם חברים, לנשום עמוק, ולהמשיך!

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly