השכרת רכב מול קניית רכב- מה יותר משתלם?

השכרת רכב מול קניית רכב- מה יותר משתלם?

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

יש הטוענים כי השכרת רכב כדאית יותר ואילו אחרים טוענים ההיפך. ניתן לומר כי ההחלטה נעוצה באופיו של הלקוח ובמצבו הכלכלי. מאמר זה יגולל בפני הקוראים את היתרונות והחסרונות של השכרת רכב וקנייה של רכב. דבר אשר יאפשר קבלת החלטה מושכלת המותאמת לצרכים של כל קורא.

השכרת רכב- מצבים שונים

היתרונות של השכרת רכב רבים. היתרון שעומד בראש הרשימה הוא העובדה כי הרכב המושכר אינו מאבד מערכו וניתן להחליף אותו לדגם אחר כל אימת שמעוניינים בכך. יש אנשים רבים שמעוניינים לצאת לטיול בישראל אך אינם מעוניינים להסתכן בכך שהרכב שלהם לא יחזיק מעמד בתנאי שטח. השכרה של רכב המתאים לשטח והעובדה כי חברת ההשכרה היא זו שאחראית על הרכב במקרה של כל בעיה מאפשרת ליהנות בטיול. יתרון נוסף של השכרה על פני קנייה הוא בכמות הנוסעים. אם מעוניינים להסיע כמות גדולה של נוסעים באופן זמני, ניתן לבחור ברכב שיוכל להכיל את הנוסעים לתקופה הנדרשת. השכרת רכב יכולה להיעשות לפי שעות, ימים, שבועות וחודשים. בשנים האחרונות רבים מחליטים לשכור רכב מדגם יוקרתי ביותר ליום החתונה שלהם או יום מיוחד אחר בחייהם על מנת לחוות את החוויה של 'להיות מלך ליום אחד'.

יתרונות נוספים של השכרה

קנייה מאלצת את צרכן להוציא סכום גדול של כסף על קניית רכב שהערך שלו יורד מדי שנה. בנוסף, יש לקחת בחשבון כי כאן לא סוף הסיפור והצרכן צריך לקחת בחשבון את ההוצאות על הבדיקות השונות, הטיפולים השוטפים, הוצאות הדלק ועוד. לעומת כל אלו חברות ליסינג רבות מאפשרות השכרת רכב בליסינג תפעולי או מימוני, השכרת רכב לכל זמן בו מעוניינים, גם אם מדובר על השכרת רכב לטווח מאוד קצר של שעות. היתרונות הם:

  • עלויות- יש לקחת בחשבון כי יש חברות השכרה אשר גובות עלות על פי יממה ואילו אחרות גובות על פי שעות ודקות. חשוב לברר פרט זה. גבייה על פי שעות ודקות מהווה יתרון בלתי רגיל אל מול קנייה של רכב או השכרתו בהתאם לשעה.
  • נוחות- ניתן לקחת את הרכב בכל יום ובכל שעה ולהחזיר אותו בכל סניף של חברת ההשכרה.
  • חניה- אין בעיה של מציאת חניה לרכב לטווח ארוך. ניתן להחזיר את הרכב מדי יום לחברת ההשכרה, בעיקר אם מדובר על חברה שמספקת פתרונות השכרה לטווח קצר.ניתן להחזיר את הרכב מדי יום לחברת ההשכרה, בעיקר אם מדובר על חברה שמספקת פתרונות השכרה לטווח קצר.
  • תחזוקה- חברת ההשכרה היא זו שדואגת לכל הקשור אל תחזוקת הרכב. אלא אם השוכר בילה עם הרכב בחולות בוציים אין הוא צריך לדאוג לשטיפתו וניקויו של הרכב.

לסיכום, היתרונות של השכרת רכב עולים על קנייתו. החיסרון לעומת זאת בא לידי ביטוי בכך שהעלות גבוהה יותר ככל שתקופת ההשכרה קצרה יותר

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly