תואר בכלכלה ככרטיס כניסה לעולם העסקים

תואר בכלכלה ככרטיס כניסה לעולם העסקים

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

אין ספק כי לימודי כלכלה הם הכרטיס הטוב ביותר להשתלבות בעולם העסקים והניהול. גם אם אתם מרגישים ויודעים כי יש לכם חוש עסקי מפותח ובריא ושאתם מכירים את היכולות שלכם, לימודי כלכלה יהיו עבורכם כמו לימודי ציור בבצלאל לאלה שמוכשרים בציור ופיסול. הכשרון לבדו אינו מספיק ויש להעניק לו כלים כדי שיוכל לבוא לידי ביטוי באופן שגדל כל הזמן. לימודי כלכלה עושים בדיוק את זה – מעניקים כלים וידע לאלה מבינכם שמוכשרים לתחום העסקים ורוצים להגיע למקומות הרבה יותר רחוקים ממסחר בחלקי חילוף למדפסות.

לימודי כלכלה – השער לעולם העסקים הגדול

לימודי כלכלה אינם מצטמצמים לשוק המקומי בישראל בלבד. לימודי כלכלה פותחים בפני הלומדים את שערי הכלכלה העולמיים לעסקים מקומיים ובין לאומיים. במסגרת זו תלמדו את השוק הכלכלי מרמת החברה המקומית ועד לרמת הכלכלה הגלובלית והקשרים העל לאומיים המחברים בינהם.

בין הנושאים העיקריים הנלמדים בכלכלה ניתן למצוא מגוון רחב כגון: מתימטיקה, סטטיסטיקה, חשבונאות, דיני מסחר ומיסים, שיווק, ביטוח, תורת המשחקים ותיאוריות כלכליות שונות. הלימודים בתוכנית לימודי כלכלה מקיפים נושאים רבים והם דורשים הרבה מאד השקעה ועבודה בבית. תנאי הקבלה אף הם לא פשוטים ונדרשים גם תעודת בגרות מלאה עם ממוצע טוב וגם ציון גבוה בפסיכומטרי.

אפשרויות לימודי כלכלה הן מגוונות מאד וניתן ללמוד במסלולים דו חוגיים המאפשרים התמחות בכלכלה באספקטים שונים כבר בלימודי התואר הראשון. ניתן לשלב כלכלה ומינהל, כלכלה ומשפטים, כלכלה ומנהל עסקים, כלכלה ושוק ההון, כלכלה וניהול משאבי אנוש או כלכלה ומדעי המחשב.

לימודי כלכלה ומינהל – לימודי כלכלה ומינהל מאד פופולאריים כיום ומסלול זה נחשב לאחד השילובים הנפוצים ביותר. שילוב זה מאפשר לבוגרים אפשרויות תעסוקה הרבה יותר נרחבות מתלמידי כלכלה בלבד או לבוגרי מינהל עסקים בלבד. הרקע הנרחב בכלכלה בלימודי ניהול אלה הם שמעניקים את הייתרון של מסלול לימודים זה. מסלול זה מתאים במיוחד לאלה המעוניינים להשתלב בשוק ההון או בבנקים, או במגזר הציבורי ככלכלנים ומנהלים.

לימודי כלכלה וחשבונאות – גם מסלול זה מאד מבוקש והוא מקנה ללומדים ידע מעשי בחשבונאות שמהווה ייתרון גדול בעולם העסקים והניהול. מסלול זה מיועד לאלה המעוניינים לפתח קריירה בתחום ייעוץ בהשקעות, ייעוץ מס או ייעוץ כלכלי. מסלול לימודים זה קיים במרבית האוניברסיטאות והמכללות המציעות לימודי כלכלה.

לימודי כלכלה כקרש קפיצה לתארים מתקדמים

מסיימי תואר ראשון בכלכלה במסלולים השונים יכולים להרשם ללימודי תואר שני בכלכלה בתחומי התמחות שונים ואף להמשיך משם לתואר שלישי (דוקטורט) במידה והם מעוניינים להשתלב במחקר אקדמאי ובהוראה.

תעסוקה לאחר הלימודים

כיום כל ארגון גדול מעסיק כלכלנים גם כשמדובר במשרדים ציבוריים או בחברות מסחריות, בנקים ואפילו עמותות ללא כוונת רווח. כלכלנים משתלבים בתפקידי ניהול וייעוץ בתחומי המסחר, שיווק,  מימון, שוק ההון, משרות ניהול בכירות וכיוצא באלה.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly