אילו סוגי מלגות קיימים לסטודנטים ומהם התנאים לקבלתן?

אילו סוגי מלגות קיימים לסטודנטים ומהם התנאים לקבלתן?

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

המודעות לקושי עימו נאלצים להתמודד הסטודנטים להשכלה גבוהה בדרך אל התואר הנכסף, הולידה עמותות וארגונים אשר מציעים מבחר מלגות לסטודנטים לתואר ראשון ושני. נכון להיום קיימות בישראל כ-800 מלגות שונות, דבר אשר מבטיח, כי כל אחד יוכל למצוא את המלגה המתאימה לו. מלגות מוענקות לא רק על פי המוצא, המעמד הסוציו אקונומי או מקום המגורים, אלא גם על סמך נתונים נוספים  כגון תחום הלימוד, הצטיינות ועוד. במאמר שלפניכם ננסה למנות את מרבית סוגי המלגות שתוכלו להגיש בקשה על מנת לקבלן.

המלגות הפופולאריות והנפוצות ביותר

מלגות לסטודנטים המוכרות והפופולאריות הן מלגות פר"ח שניתן לקבל במידה ומשתתפים בפרויקט חונכות, מלגות הצטיינות שניתן לקבל במידה וממוצע הציונים שלכם גבוה במיוחד, מלגות סל"ע המעודדות פרויקטים של חונכות בצפת ומלגת השראה המוענקת על ידי הקרן להשכלה יהודית בארה"ב. בנוסף למלגות אלה, קיימות גם מלגות הוקרה מיוחדות על התרומה לקהילה, מלגות של תוכנית פר"ס לקליטת העלייה, מלגות מיוחדת לסטודנטים מהמגזר הערבי והאתיופי, מלגות של רשות הצעירים של חיפה ומלגות דיקן (כמו אלה המחולקות על ידי מכללת אחווה). אוניברסיטת בן גוריון מעניקה מלגות לסטודנטים המשתתפים בפרויקטים של ליווי גינות קהילתיות בבאר שבע וערד, מלגות לסטודנטים המתמחים בתו חברתי ומלגות לסטודנטים המתגוררים בעיר העתיקה של באר שבע.

מלגות ללימודים בתחום ספציפי

לצד מלגות שניתן לקבל בזכות השתתפות בפרויקטים חינוכיים ותרבותיים ומלגות שניתן לקבל בשל השתייכות למגזר מסוים, קיימות גם מלגות מיוחדות המוענקות לסטודנטים בשל תחום הלימודים אותו בחרו ללמוד. דוגמה למלגות אלה הן מלגות ללימודי עיצוב במכללת קונספט, מלגות עבור לימודי הנדסה למגזר הערבי, מלגות ים של עמותת חיל הים, מלגות המוענקות למעוניינים ללמוד לתואר שני באדריכלות ותכנון ערים, מלגות ייחודיות ללימודי שיננות, מלגות לאודר ללימודי מנהל עסקים ומלגות ללימודי האומנות וללימודי סיעוד.

מלגות לתלמידים המתגוררים באזורים גיאוגרפיים שונים

דוגמאות למלגות המוענקות לסטודנטים שמתגוררים באזורים גיאוגרפיים מיוחדים, הן מלגות לסטודנטים הגרים בנשר, מלגות של אגודת הסטודנטים של ראשל"צ, מלגות של רשות הצעירים של חיפה ועוד. אם הנכם מתגוררים באזורים המוגדרים כאזורים המקנים לתושביהם זכויות בשל המרחק או המצב הביטחוני, כדאי לבדוק האם קיימים ארגונים המסייעים לסטודנטים מאזורים אלה.

מלגות ללימודים בחו"ל ומלגות ייחודיות

מלבד מלגות ללימודים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל, עומדת בפני הסטודנט הישראלי אפשרות להגיש בקשה למלגה ללימודים בחו"ל. דוגמאות בולטות למלגות מסוג זה, הן מלגות ללימודים בגרמניה, המוענקות על ידי תוכנית ללימודי אירופה. מלגות מסוג נוסף, הן מלגות ייחודיות כמו מלגות אחריי, מלגות לסטודנטים עם אורות אמונה, מלגות מנהיגות ויזמות, מלגות סטודנטים למען אזרחים ותיקים ומלגות חבר מביא חבר. כפי שהנכם רואים, ההיצע הוא עצום ולכן בעת הגשת המועמדות למסלול אקדמי, מומלץ לא לוותר על הבדיקה של המלגות שהנכם זכאים לקבל על מנת זכות בסיוע בתשלום שכר הלימוד.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly