מה צריך לדעת לפני שלוקחים הלוואה לקניית רכב

מה צריך לדעת לפני שלוקחים הלוואה לקניית רכב

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

כל אחד חולם שיהיה לו רכב משלו. רבים חוסכים שנים בשביל לממש את החלום ויש כאלה שלא יכולים להתאפק ורוצים לקנות אותו בהקדם. במקרה כזה צריך לקחת הלוואה לקניית רכב. אך לא מספיק לקחת הלוואה גדולה, חשוב גם ללמוד כיצד לרכוש רכב בצורה חכמה ובמחיר הכי משתלם. לפניכם טיפים לקניית רכב.

לקנות רכב בצורה חכמה

  • ציפיות מהרכב העתידי – הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון כאשר מתחילים לחפש רכב, הוא הצורך שלכם והדרישות האינדיבידואליות. אם מדובר ברכב משפחתי עבור משפחה גדולה צריך למצוא רכב גדול יחסית, אולם אדם פרטי יכול להסתפק באוטו קטן וקומפקטי. אילו הם הדברים החשובים ביותר במכונית? האם אתם שמים דגש על חסכון בדלק, נוחות או בטיחות? באם אתם מתכננים נסיעות עירוניות או נסיעות ארוכות. על ידי גיבוש הציפיות, תוכלו לבחור את הדגם המומלץ לכם.
  • דגם חסכוני – מכונית היא השקעה לעתיד ולכן מומלץ לרכוש דגם חסכוני. אפילו אם עכשיו ההבדל לא נראה לכם גדול מאוד, לאחר תקופה קצרה, החיסכון יורגש בהחלט. צריך לשים לב לא רק לצריכת הדלק של הרכב אלא גם לתחזוקה שהוא דורש, למחירי חלקי החילוף ולמצב הכללי של הרכב. לדוגמא, אם אתם קונים רכב במצב רע מאוד, זה אולי משתלם מבחינת המחיר הראשוני, אך לטווח הארוך תבזבזו הרבה יותר בביקורים במוסך ובתיקוני התקלות ברכב.
  • מספר הבעלים הקודמים – אם קונים מכונית יד שניה, צריך להתחשב לא רק במצב הרכב וההיסטוריה שלו אלא גם המספר של הבעלים הקודמים. בכל פעם שהרכב מחליף ידיים, מחירו יורד ולכן צריך לברר מהי ההיסטוריה המדויקת של הרכב שאתם קונים בשביל להעריך פחות או יותר את מחירו.
  • מחירון רכב – מדובר במחירון שמרכז את המחירים של כל המכוניות ובו מידע שימושי על מצב הרכב, הדגם שלו, מספר הקילומטרים שעבר ועוד. זהו מחירון רכב יעיל ומדויק אשר מתעדכן מדי שנה ומספק למעוניינים לרכוש רכב את כל מה שהם צריכים לדעת אודות המחירים העדכניים של כלי הרכב בשוק. לפני שסוגרים עסקה עם בעל הרכב המבוקש, חשוב מאוד לעיין במחירון הרכב ולוודא שהמחיר המבוקש משקף נכונה את הערך של המכונית אותה אתם קונים.

הלוואה לקניית רכב – למצוא את ההלוואה בתנאים הנוחים ביותר

לא כולם יכולים לקנות את הרכב בכספם הפרטי. לעתים נדרשת הלוואה מהבנק שתשלים את הסכום הנדרש עבור הרכב. אך לפני שלוקחים הלוואה, צריך לעשות קצת שיעורי בית. בארץ ישנם הרבה בנקים וכל בנק יכול להעניק הלוואה לסכום כסף שונה וכמובן בתנאים שונים. על מנת למצוא את ההלוואה הטובה ביותר ובעלת התנאים הנוחים ביותר צריך לברר את תנאי ההלוואות בכמה בנקים שונים. חשוב לקחת בחשבון נתונים נוספים כמו אחוז ההחזרה, התקופה להחזרת ההלוואה וכד'. רק חישוב כולל של כל התנאים יספק לכם את המידע הדרוש כדי להחליט מהי ההלוואה המשתלמת ביותר.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly