טיפים לחסכון בהוצאות החשמל בקיץ

טיפים לחסכון בהוצאות החשמל בקיץ

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

הקיץ הישראלי מאופיין בטמפרטורה גבוה ובעומס חום כבד. בהתאם לכך, ככל שהימים מתארכים, והחום עולה, כך עולות גם הוצאות החשמל שמשלם הצרכן הישראלי. אמנם אין מנוס מעליה מסוימת בהוצאות החשמל, אבל בהחלט ניתן לנקוט בכמה צעדים שיסיעו לחסוך בהוצאות.

בקרת אקלים חסכונית

ככל הנראה, אי אפשר לעבור את הקיץ בשלום בלי הפעלת המזגן הביתי לפחות בשעות החמות. המזגן המודרני, שנקרא לעיתים מערכת בקרת אקלים על שום תחכומו הרב, נחשב לאמצעי הטוב ביותר והבטוח ביותר לקירור סביבת המגורים והעבודה.
יחד עם זאת, רבים אינם טורחים להקפיד על עקרונות ההפעלה הנכונה, והדבר מתבטא לא רק בקיצור חייו של המזגן אלא גם בהוצאות שוטפות מיותרות. הפעלה נכונה וחסכונית תתבצע באופן הבא:

1. יש לדאוג לניקוי שוטף של הפילטרים מפני אבק ולכלוך. פילטר מלוכלך גורם למדחס להתאמץ יותר ולמזגן – לקרר פחות.
2. סגירת חלונות ופתחים – עם הפעלת המזגן, מומלץ לסגור חלונות ומרפסות ואפילו דלתות.
3. טמפרטורה נכונה – אנשים רבים נוטים להפריז כלפי מטה בהגדרת הטמפרטורה של המזגן. המזגן אינו נועד לתת הרגשה של קיפאון, אלא לאפשר תחושה נוחה ונעימה. הורדה של טמפרטורה אפילו במעלה או שתיים מתבטאת לאורך זמן בחיסכון משמעותי. הטמפרטורה המומלצת היא 25 מעלות צלסיוס.
4. יוצאים-סוגרים – כאשר יוצאים מהחדר או מהבית, לא לשכוח לכבות את המזגן. הפעלה מיותרת גוררת הוצאות מיותרות.
5. כיוון פתחי האוורור – את פתחי האוורור של המזגן יש לכוון כלפי מעלה. לאוויר קר יש נטייה לרדת כלפי מטה, ובאופן זה הקירור הוא האפקטיבי ביותר.
6. שימוש באמצעי הצללה (כגון וילונות וסוככים) -יכול להקטין את עומס החום הביתי, ולהקל על עבודת המזגן ולעיתים אף להקטין את מספר השעות שבהן הוא פועל.

עוד דרכים לחיסכון

מלבד האפשרות לחסוך בהוצאות החשמל באמצעות הפעלה נכונה של המזגן החשמלי, ישנן פעולות נוספות שניתן לעשות על מנת להקטין הוצאות מיותרות.

1. לייבש בלי מייבש – אנשים רבים שהתרגלו לנוחות שבהפעלת מיבש כביסה ממשיכים לעשות בו שימוש גם בימות הקיץ. אמנם הדבר חוסך את המאמץ שבתליה הכביסה והסרתה מהחבל, אבל מדובר בצעד לא חסכוני ולא צרכני. המאמץ הקטן שבתלייה הכביסה מתבטא בחיסכון גדול בכיס.
2. דוד שמש תקין – בקיץ מרבים להתקלח, ומלבד החשיבות של חיסכון במים, אפשר וכדאי לחסוך בחשמל באמצעות התקנת של דוד שמש ובאמצעות שמירה על תקינות של דודי שמש וקולטים קיימים.
3. מקרר ומקפיא – לא רק בקיץ, אבל במיוחד בעונה זו, חשוב להקפיד על בדיקה של אטימות המקרר וכיוון טמפרטורה מתאימה.
4. חיסכון כל השנה – ישנן פעולות שניתן לנקוט במשך כל השנה, בחורף וגם בקיץ, שיקטינו את צריכת החשמל. בין הצעדים ניתן להזכיר את כיבוי המחשב והטלוויזיה בגמר השימוש (ולא להסתפק במצב של סטנד ביי), ושימוש בנורות חשמל איכותיות וחסכוניות.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly