העונה הנכונה לרכישה נבונה- באיזו תקופה של השנה כדאי לקנות רכב?

העונה הנכונה לרכישה נבונה- באיזו תקופה של השנה כדאי לקנות רכב?

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

החלטתם לרכוש רכב? עוד לפני שמדברים על היתרונות הרבים שבהחלטה זו, ראוי להתבונן על סדר הגודל שלה. מהבחינה הזו, ברור שמדובר בהוצאה שנעה בין עשרות למאות אלפי שקלים, סכום שחייבים, כמובן, לתת עליו את הדעת. לא כולם יודעים, אבל באמצעות "תזמון" הרכישה לתקופות מסוימות של השנה, ניתן לבצע את הרכישה בהנחה משמעותית, בגובה עשרות אלפי שקלים.

חפשו אחר המבצעים

באם יש רכישה שבה כל אחוז של הנחה הוא משמעותי, תהיה זו הרכישה של מכונית. החדשות הטובות הן שחיפוש אחר רכב במבצע יכול להסתיים, פעמים רבות, בהצלחה גדולה – ולו מכיוון שיבואניות, חברות ליסינג וגורמים אחרים המוכרים מכוניות מציעים תעריפים מוזלים.

פתיחת השנה, או לחילופין סיומה, הם מועדים אידיאליים למציאת הנחות. מצד אחד, יכול להיות זה הרצון של הגורם המשווק במבצע היכרות עם דגם של רכב חדש, והענקתו בהנחה בגובה עשרות אחוזים. גם לקראת סוף השנה הקלנדרית ניתן למצוא הנחות משמעותיות: כאן, נכנס לתמונה פעמים רבות הרצון של היבואניות שלא להחזיק ברכב מסוים למעלה משנה, מה שלמעשה מביא לרישומו על שמן, על כל ההשלכות הכלכליות של כך, ובעיקר ירידת הערך.

נסו להתמקד בסוף החודש

עצה מועילה נוספת ביחס לרכישת כלי רכב היא, פשוטו כמשמעו, לנסות לעשות כמה שיותר קרוב לסוף חודש. מדוע? ובכן, המציאות מראה שלכל חברה המוכרת כלי רכב, ואפילו לסוכנים פרטיים, יש יעדים שנתיים או חודשיים בהם נדרש מהם לעמוד. כאשר מגיע סוף החודש ואותו גורם אינו בהכרח עומד ביעדים שקבע לעצמו, הוא עשוי לנקוט בשיטות שונות להגברת המכירות. מהבחינה שלכם, המשמעות האפשרית היא הנחות, או לכל הפחות מיקוח פשוט מעט יותר על המחיר.

על הרכישה שבחורף

אין זה סוד שמחירי מוצרים שונים משתנים בהתאם לעונת השנה: ניתן לראות את זה בתחומים דוגמת רכישת דירה או נסיעות לחו"ל. בהם, הביקוש העצום לחודשי הקיץ לשירות, מביא לפערי מחירים בגובה של עשרות אחוזים. המלצה ברורה למבצעים רכישות אלה, כמובן, היא לנסות, במידת האפשר, לעשות אותן בחודשי החורף, המבוקשים הרבה פחות.

האם התמונה דומה גם בשוק המכוניות? לא בטוח, על כל שכן בישראל. במדינות רבות בעולם, ניתן לראות שמכירות כלי רכב בחודשי החורף נמוכות באופן יחסי: מדינות בהן שלג, למשל, מאופיינות בחוסר היענות של נהגים רבים לרכוש רכב בתקופת החורף, ולו מכיוון שנדרש לצייד אותו באופן מיידי כך שיוכל לעמוד בתנאי מזג האוויר. התוצאה יכולה להיות מחירים זולים יותר של כלי רכב חדשים, פועל יוצא של הביקוש הנמוך להם.

בישראל, לא בטוח שההבדלים כה משמעותיים – ולו רק בגלל ששלג הוא מצרך נדיר כמעט בכל האזורים בישראל. אמנם נדרש להכין את הרכב לחורף, אך אין המדובר במשימה מורכבת כלל, בטח לא כזו שתגרום לכך שאנשים יוותרו על הרכישה. פערי המחירים, אם קיימים, נוטים להיות קטנים.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly