המלצות על תוכניות חיסכון שונות

המלצות על תוכניות חיסכון שונות

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

כיום, רבים מודעים ליתרונות של תוכנית חיסכון. תוכנית חיסכון טובה תוכל לסייע לכם להגשים חלום, לעבור ימים קשים, לצבור כספים עבור הילדים שלכם בעתיד, או להבטיח לכם הפרשה של כסף לאחר שתפרשו מהעבודה. עם זאת, יש היום סוגים שונים ומגוונים מאד של תוכניות חיסכון, וחשוב מאד לדעת ולהכיר את ההבדלים ביניהן. כך, מושגים כמו ביטוח פנסיוני, קופות גמל, קרן נאמנות וכיו"ב לא ישמעו לכם כמו משהו זר ומוזר – אלא פשוט בתור נתיב אפשרי לחיסכון.

אז איזה תוכניות יש?

יש כמה תוכניות חיסכון שרצוי וראוי להכיר –

  • חיסכון פנסיוני – החיסכון הפנסיוני נקרא גם ביטוח פנסיוני, משום שמדובר בעצם על סוג של חיסכון, שנועד להבטיח לכם הפרשה תקציבית קבועה כשתגיעו לגיל הפרישה מהעבודה, ולא תצטרכו לעבוד – אלא ליהנות אך ורק מכספי הפנסיה שלכם. החיסכון הפנסיוני שלכם מופרש מהמשכורת שאתם מקבלים מהמעסיק שלכם, ובמידה ואתם עצמאים – אתם כמובן יכולים לבחור את המסלול הפנסיוני שלכם. שימו לב שבעוד שאצל שכיר חלה חובה על המעסיק לדאוג עבורו לחיסכון פנסיוני, הרי שעבור האדם העצמאי – הוא רשאי לבחור מתי הוא מתחיל לחסוך ובאיזה שלב. יש כמה מסלולים שונים של חסכונות פנסיוניים, כמו השקעה בתוך קופות גמל (שמיועדות לא רק לחסכון פנסיוני אלא גם לחסכון כללי לטווח קצר יותר), או קרנות פנסיה ייעודיות נושא הנ"ל.
  • תוכניות חסכון בנקאיות – הבנקים מציעים שורה של תוכניות חיסכון שונות, כאשר העיקרון הוא קבוע – אתם מפקידים סכום מסוים בכל חודש, והבנק מוסיף על כך ריבית מסוימת, וכך החיסכון נצבר והסכום גדל. יש מסלולי ריבית שונים, כאשר חלקם יכולים לעתים לרדת, אך לעתים לעלות וכך לספק לכם ריבית גבוהה יותר (דבר שהוא טוב מבחינתכם, בניגוד לריבית על הלוואות). עם זאת, יש לזכור כי לרוב תוכניות החיסכון הללו הן סגורות ומוגבלות בזמן – אם תבחרו בתוכנית לטווח הקצר החיסכון עלול להיות בריבית נמוכה, אך בטווח הארוך – לא תוכלו לשחרר את הסכום.
  • חסכון בתיקי השקעה – תיקי ההשקעה אינם נכנסים להגדרה של תוכנית חיסכון קלאסית, אף כי בפועל זה בדיוק מה שקורה בתוכם. אתם מפרישים סכום ראשוני לתוך תיק ההשקעות שלכם, וחברת ההשקעות בעצם משקיעה את הסכום בגורמים שונים – מניות, אגרות חוב, תעודות סל, וכיו"ב (הדבר נעשה בשיתוף מלא עמכם). כך, הסכום הולך וגדל עם זמן. היתרון המשמעותי בתוכניות החיסכון הללו, הוא שהסף נזיל לגמרי, ואתם יכולים למשוך כסף מתיק ההשקעות בכל שלב שרק תרצו.

אז במה אתם תבחרו?

כל אדם יכול למצוא תוכנית חיסכון אשר תתאים לו ולצרכים שלו. חשוב מאד לדאוג בכל מקרה לתוכנית של חיסכון פנסיוני, שכן גם אם אתם תצאו לגיל פרישה בעוד 30 שנה – ככל שתקדימו להפריש את הסכום אל קופות גמל או קרן פנסיה, כך ייטב. באשר לתוכניות חיסכון אחרות – בדקו את התנאים שמוצעים לכם, וכך תוכלו לבחור את מסלול החיסכון הטוב ביותר.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly