פתיחת עסק חדש בישראל

פתיחת עסק חדש בישראל

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

הקמת עסק בישראל הינו תהליך פשוט אך סבוך ומלא בבירוקרטיה מעצבנת, לא פעם ולא פעמיים שאני מוצא את עצמי מסביר לבעלי עסקים חדשים את החשיבות
בעבודה מול מייצג ( רואה חשבון/יועץ מס ) בימי ההקמה הראשונים של העסק החדש .

כאשר אני רושם ימי ההקמה הראשונים, אני מתכוון מיום החשיבה על התוכנית העסקית וכן מעבר לפתיחת התיקים ברשויות המס וניהול השוטף של העסק מבחינת תשלומים לרשויות תכנוני המס וכדומה .

כאשר מגיעים לפתיחת התיקים ברשויות יש לשים לב, שפתיחת תיק עצמאי מחייבת פתיחה של שלושה תיקים :
1. מס הכנסה
2.מס ערך מוסף
3.ביטוח לאומי
בכל רשות יש הליך שונה עם דרישות ומסמכים שונים, פתיחה לא נכונה של תיק עלולה ליצור לבעל העסק החדש בעיות קשות אשר יעלו לו בכסף רב .

בכל זאת מי שמתעקש לפתוח את התיקים ברשויות ללא יעוץ מבעל מקצוע מתאים יכול לפנות לכל רשות בנפרד ולשבת מול הפקיד ולבקש שיעזור לו למלא את הטופס, מנסיוני הרב עדין לא מצאתי פקיד שיש לו סבלנות
לשבת עם בעלי עסקים חדשים ולהסביר להם את התהליך עצמו ולעזור להם למלא את המסמכים .

מסמכים לפתיחת עסק חדש :

 

פתיחת תיק במע"מ

יש לגשת למשרד המע"מ האזורי אליו משוייכת החברה, לא יאוחר מהיום שבו החלה הפעילות העסקית, עם המסמכים הבאים:

  1. טופס 821 – רישום לצורכי מס ערך מוסף .
  2. תעודת זהות+ספח .
  3. אישור על ניהול חשבון בנק או צילום המחאה מבוטלת.
  4. חוזה שכירות או חוזה רכישה.

פתיחת תיק במס הכנסה

 

יש לדווח למס הכנסה על פתיחת העסק מייד עם פתיחתו ולגשת למשרדי מס הכנסה עם המסמכים הבאים:

  1. טופס 4436 – פתיחת תיק לתאגיד במס הכנסה ו/או בניכויים.
  2. חוזה שכירות או חוזה רכישה.
  3. שיק מבוטל להזנת מס' חשבון בנק .

פתיחת תיק בביטוח לאומי

 

1. טופס דין וחשבון רב שנתי

לאחר פתיחת שלושת התיקים מומלץ לבדוק מי הפקידים המטפלים בתיק ולבקש מהם מספר טלפון זמין כדי שתוכלו לשאול אותם את כלל השאלות ולקבל מהם הוראות ראשוינות בניהול התיק .

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly