מיחזור משכנתאות חכם – מה כדאי לדעת לפני שממחזרים משכנתא?

מיחזור משכנתאות חכם – מה כדאי לדעת לפני שממחזרים משכנתא?

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

משכנתא היא הלוואה על סכום כסף גדול. לפני שלקחת משכנתא עשית חושבים- בדקת, קראת, למדת, התייעצת, בחנת והשווית. אתה בטוח שאתה כבר יודע הכל ואתה מחליט ללכת על מיחזור המשכנתא שלך. לפני שתלכו על זה בגדול עצרו ולמד כל מה שניתן על מיחזור משכנתאות. מיחזור משכנתאות אולי נראה נושא פשוט וברור יותר מלקיחת משכנתא בפעם הראשונה אבל גם פעולה זו נחשבת עתירת סיכונים ויש לנקוט בה תוך משנה זהירות.

מיחזור משכנתאות הוא פעולה אשר במסגרתה אתה מחסל את המשכנתא שלקחת בעבר ולוקח במקומה משכנתא אחרת. רבים נוטים לחשוב שמיחזור משכנתאות מהווה פעולה רווחית, כדאית ורצויה. הם טועים- מיחזור משכנתא משתלמת רק כשהתנאים בשלים לכך. כאשר משתלם למחזר משכנתא והתנאים הנחוצים קיימים פעולה של מיחזור משכנתא אכן עלולה לחסוך לך מאות אלפי שקלים. על כן, בטרם תתחיל הליך של מיחזור משכנתא עליך לנקוט מספר צעדים.

מיחזור משכנתאות – כל השלבים

לקבל ייעוץ: התייעץ עם עמה מומחים ובצע השוואות בין הצעות שונות למיחזור משכנתא.

לבחון את הגורם לרצון במיחזור משכנתאות: וודא כי שאיפתך למחזר את המשכנתא הגיונית ומקובלת ואכן מצדיקה את הפעולה. רוב האנשים הבוחרים במיחזור משכנתא בוחנים אופציה זו משום שאינם מרוצים ממצב המשכנתא הנוכחי- החזרים גבוהים מדי שהם מתקשים לעמוד בהם; או לחילופין החזרים נמוכים מדי שאינם ממצים את יכולתם הכלכלית מאחר והם יכולים במצבם הכלכלי הנוכחי להחזיר כל חודש סכום גבוה יותר. החזר סכום גבוה יותר יקצר את משך ההלוואה ויאפשר לך במצב דברים זה "להפטר מהמשכנתא" מהר יותר. גורם נוסף לגיטימי למיחזור משכנתאות הוא שינוי במשכנתא ברמה המדינית שיכולה לפגום בכדאיות תנאי המשכנתא שלך או ביכולתך לעמוד בה.

בחן את האלטרנטיבות: מיחזור משכנתא תהא משתלמת עבורך רק אם ישנם מסלולי משכנתא אידיאלים עבורך שזמינים וניתנים ליישום.

התחשב בעמלות: חשוב שתהיה מודע לעובדה שהליך של מיחזור משכנתאות איננו זול והוא כרוך בתשלום עמלות רבות וגבוהות, ביניהן,  עמלה תפעולית שחוזרת בכל פעולה, עמלת היוון או קנס בחלק מהמקרים, עמלת אי הודעה מוקדמת בחלק מהמקרים ועמלת מדד ממוצעת בחלק מהמקרים.

מצב הריביות: לריבית השפעה עצומה על כדאיות מיחזור המשכנתא. יש לבחון היטב נטיות עתידיות ולהתחשב בריביות הצפויות במשק בטווח הבינוני והארוך.

תנאי המשכנתא החדשה: מחזר את המשכנתא שלך רק אם תנאי ההלוואה החדשה היא בתנאים משופרים מהקודמת ומתאימה לך יותר.

מסלול המשכנתא החדשה: בחר מסלול משכנתא מותאם אישית שמתאים לך ביותר לאור מאפייניך השונים ומאפייני ההלוואה. בפועל, מסלולי משכנתא מסוימים הם בהכרח משתלמים יותר מאחרים עבורך. הגורמים לכך רבים ומגוונים, כשהעיקריים בהם הינם ירידת רביות, קיצור תקופת ההחזר, זמינות מסלולים בעלי רביות אטרקטיביות יותר או הצמדות רלוונטיות יותר. אם תצליח לאתר מסלול משכנתא אטרקטיבי עבורך יותר מהמסלול הנוכחי שחזר את המשכנתא שלך וחסוך עשרות עד מאות אלפי שקלים.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly