האותיות הקטנות בתלוש המשכורת שלך

האותיות הקטנות בתלוש המשכורת שלך

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

מי מאיתנו באמת מבין מה קורה בתלוש המשכורת שלו?

כולנו בעיקר מסתכלים על שורת הבורטו של השכר, מתענגים לרגע, ואז מעבירים את המבט באכזבה אל שורת הנטו ומנסים לא להתעצבן, בכל פעם מחדש. אנחנו סורקים בקצרה את הסעיפים השונים והאותיות הקטנות בתלוש המשכורת המתייחסות אל הורדות המיסים, תשלומי ביטוח הלאומי, הפנסיה והפרשות נוספות בנסיון להבין מה ההגיון שעומד מאחוריהם ובדרך כלל, בלי להפיק את מלוא האינפורמציה פשוט ממשיכים הלאה.

לצורך הבנת תלוש השכר והאותיות הקטנות שבו יש חשיבות גבוהה ברמה המיידית וגם לטווח הארוך וזאת מכמה סיבות.

  • ראשית, תזכרו שהסיכוי לטעות קיים תמיד, הן ברמת חישוב השכר ברוטו והן מבחינת ההורדות. בדיקה יסודית ותדירה של תלוש השכר תסייע לכם לזהות טעויות, שבדרך כלל נעשות שלא לטובתכם ולקבל את מלוא הכסף המגיע לכם.
  • אנשים שעובדים ביותר ממקום עבודה אחד צריכים לעשות תיאום מס על מנת שלא יגבה מהם חמישים אחוז מס, חשוב לוודא שבתלוש השכר הדבר אכן מעודכן והמס שגובים מכם אכן עומד על המדרגה הנכונה ואין תנודות בלתי רצויות.
  • הבנת הפרשות לפנסיה וביטוח מנהלים, גובהם, הרכבם וכל מה שרלוונטי לכך, תשפוך אור על מה מחכה לכם בעתיד- חשוב מאד להיות מודעים לקרן הפנסיה ולביטוחים השונים שלכם ולהשאר עם האצבע על הדופק. קופת הפנסיה נבנית לאורך שנים וכל סטייה שתגרר תקבל ביטוי מהותי בעתיד.

האם באמת צריך לעשות קורס חשבות שכר כדי להבין את התלוש ?

התשובה היא בהחלט לא.

על מנת לפתח בקיאות והבנה לעומק של תלוש המשכורת בהחלט אין שום צורך לעשות קורס חשבות שכר, כל מה שצריך לעשות הוא לקבל את כל האינפורמציה מהמעסיק על גובה ביטוח הלאומי, המס וההפרשות השונות שמופרשות מהשכר, להבין את הרכב השכר, סעיפי השעות הנוספות, נסיעות, בונוסים ולבחון את תלוש המשכורת מדי חודש בחודשו על מנת לבצע מעקב ותיאום למען המנעות מאי סדרים ובעיקר על מנת לא לאבד כסף ששייך לכם.

יחד עם זאת, מי שמעוניין לפתח כישורים נרחבים, בין אם למטרת עיסוק מרכזי ובין אם למטרת הרחבת הידיעות הקיימות ושיפור מעמדו המקצועי, בהחלט כדאי שיקח קורס חשבות שכר.

לימודי קורס חשבות

קורס חשבות שכר מתאים לאנשים אשר מעוניינים לרכוש מקצוע מכובד, ריווחי ונדרש במשק הישראלי ובאופן כללי. בכל בית עסק שמכבד את עצמו, מבתי העסק הקטנים ועד הגדולים ביותר שישנם יש צורך בחשבי שכר. חשבות שכר היא פונקציה שמתנהלת בתוך מערך הנהלת החשבונות של כל חברה והיא אמונה על כל תהליך המשכורות של העובדים והבכירים בחברה.

קורס חשבות שכר מעניק בסיומו תעודת הסמכה המאפשרת לעסוק בתחום ומעניקה הכשרה לעבוד בכל תחום ובכל חברה במקצוע.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly