המדריך להשקעה נכונה בבורסה

המדריך להשקעה נכונה בבורסה

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

כמה עצות למשקיע המתחיל

אתה עושה צעדיך הראשונים בשוק ההון הישראלי? סוף סוף החלטת להצטרף אל "עולם המבוגרים" ולהשקיע בבורסה? חשוב שתזכור דבר אחד- כדי להתחיל להשקיע בבורסה רצוי לדעת כיצד להשקיע נכון, זאת על מנת שבאמת תוכל להרוויח וכדי שלא תחווה מפח נפש. מהי השקעה נכונה בבורסה? כיצד לעשות זאת? כמה טיפים למשקיע המתחיל במאמר הבא.

טיפים למשקיע המתחיל: כיצד להשקיע בבורסה באופן נכון ?

  • קודם כל כדאי להתחיל להתוודע אל עולם הבורסה, על כל המונחים, הטרמינולוגיה, הכללים והחוקים שהוא כולל. הבורסה היא תחום דעת של ממש, כמו תחום הרפואה או המשפטים, ועל כן מי שרוצה להתחיל לשחק במגרש שלה חייב לדעת את החוקים ולהכיר את ה"שפה" שבה צריך לדבר.
    גלשו באינטרנט באתרים כלכליים, רכשו כמה מטובי הספרים שנכתבו בתחום והתחילו לעשות "שיעורי בית".
  • המשקיע המתחיל פעמים רבות חדור התלהבות ובטוח מאוד ביכולתו להשיג "כסף קל" ומהר.
    הוא מתחיל להשקיע, אך מבלי להשקיע כל מחשבה או מבלי לתכנן את אפיקי ההשקעה שלו.
    כך, מהר מאוד פנטזיית ההתעשרות "מתפוצצת בפנים". השקעה בבורסה מצריכה מחשבה תחילה, תכנון, הגדרת יעדים ובדיקת המניות שבהן מעוניינים להשקיע על מנת שההשקעה תהיה כמה שיותר בטוחה.
  • רצוי להיצמד לתוכנית ולא להשקיע מעבר לסכום שמלכתחילה הוקצה לצורך ההשקעה בבורסה.
    יש הטוענים, כי התנהלותה של הבורסה זהה לניהול עסקים או במילים אחרות- "יום אסל יום בסל" ותמיד יהיו ימים טובים יותר וטובים פחות. על כן, בעיקר בימים טובים של רוו לא כדאי לסכן סכום נוסף הגדול מזה שנקבע מראש, גם אם האופציה הזו נשמעת מפתה מאוד וגם אם רמת ההתלהבות היא גבוהה ביותר.
  • בהמשך ישיר לנאמר בסעיף הקודם, הדינאמיקה של הבורסה אינה יציבה ומושפעת מתהליכים ושינויים פוליטיים, כלכליים, מדיניים ואף תרבותיים. ככל שיהיה המשקיע המתחיל מעודכן יותר ב"נעשה בחוץ", כך הסיכוי שהוא יוכל לצפות את העליות והירידות בבורסה הוא גדול יותר.

להתייעץ עם יועץ השקעות

משקיעים בתחילת דרכם יוכלו לפנות אל יועץ השקעות בבנק או באחד מבתי ההשקעות על מנת לקבל הכוונה ועצות לגבי אפיקי ההשקעה הקיימים. בדומה לייעוץ לאנשי עסקים או ייעוץ אסטרטגי ופיתוח מנהלים למנהלים, שנועד לאפשר לבעל העסק או למנהל החברה לשפר תקפודיהם, כך תפקידו של יועץ ההשקעות הוא לסייע למשקיע להפיק את המקסימום מההשקעה על-ידי בחירה באפיק שמתאים לו ביותר ונחשב כדאי.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly