היתרונות והחסרונות שבהשקעה בנדל"ן

היתרונות והחסרונות שבהשקעה בנדל"ן

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

אחד מאפיקי ההשקעה המפתים ביותר בימינו הוא השקעה בנדל"ן. מדובר על תחום שבניגוד לאפיקי השקעה אחרים, ניתן ממש לחוש אותו וזאת בניגוד להשקעה בסחורות או בניירות ערך למשל. כמו כן מדובר על שוק יחסית יציב. עם זאת, יש בו גם לא מעט חסרונות שהופכים אותו לפחות זוהר. בטקסט הקצר שלפניכם נעסוק ביתרונות ובחסרונות שבהשקעה בתחום. כמובן שאין האמור לעיל משום מידע או המלצה מקצועית ואתם מוזמנים להתחיל לחקור את התחום לעומק בעצמכם. קריאה נעימה.

יתרונות נדל"ן

ראשית מדובר על ערך חשוב של גיוון. גיוון תיק ההשקעות הוא ערך חשוב מאוד והשקעה בנדל"ן מעניקה גיוון רב כיוון שישנה קורלציה נמוכה מאוד בין השקעה כזו להשקעות מסורתיות אחרות כגון מניות, אגרות חוב וכיו"ב. כמו כן ישנו עניין מרכזי של גידור מפני אינפלציה. הרווחים של נדל"ן קשורים באופן ישיר ברוב המקרים למחיר של שכר הדירה. בחלק מהחוזים נקשר שכר הדירה לאינפלציה ובאחרים שיעורי שכר הדירה עולים עם חידושו של כל חוזה. בכל מקרה, בסביבה שסובלת מאינפלציה, ההכנסה מנדל"ן לרוב עולה וכך ניתן לשמר את הרווחים, זאת בניגוד לאפיקי השקעה אחרים.

יתרונות נוספים לדוגמא

מאחר ומדובר כפי שציינו על נכס מוחשי שניתן לגעת בו, לראות אותו לערוך בו שינויים, ניתן גם לשנות את הערך שלו ולגרום לו להיות שווה יותר. כאן נכנס התחום של השבחת נכסי נדל"ן. על מנת להשביח נכס נדל"ן ניתן לערוך בו שינויים ושיפורים כגון שיפור המראה החיצוני של הנכס, החלפת גג דולף, שיפוץ מקיף של הצנרת וכיו"ב. מדובר על אפיק ההשקעה בו יש למשקיע את השליטה הרבה ביותר על ערך הנכס. עם זאת, ישנם לא מעט חסרונות בתחום ההשקעות של נדל"ן כפי שנפרט מיד.

חסרונות מרכזיים

בניגוד להשקעות רבות אחרות, השקעות נדל"ן הן יקרות מאוד. כמו כן מדובר על שוק שדורש תחזוקה מתמדת מה שרק מגביר את העלויות. לא ניתן להיכנס לתחום אלא אם כן יש ברשותכם הון ראשוני, זאת שוב – בניגוד לאפיקי השקעה אחרים. בעיה רצינית נוספת היא שלא פשוט לבנות פורטפוליו מגוון. המשמעות היא שישנו קושי לבצע רכישות באזורים גיאוגרפים שונים או רכישות של סוגי נדל"ן שונים. ונקודה נוספת לסיום – אין בשוק הפרטי נקודת התייחסות טובה שניתן להשוות אליה את התוצאות של הפורטפוליו האישי שלכם. ישנו קושי בהערכת הסיכון בניגוד למשל לתחום המניות שם קל מאוד לקבוע סיכונים ורווחים.

לסיכום

לכל משקיע יש את השיקולים שלו. ישנן דרכים רבות להתפרנס מהתחום של נדל"ן. מדובר בעיקר על רכישת נכסים, השבחתם ומכירתם במחיר גבוה יותר ממחיר הקנייה, השכרת נכסים לדיירים ועוד. חשוב מאוד להתעניין בנושא כיוון שללא ידע מוקדם, לא תוכלו לדעת האם מדובר על אפיק השקעה שמוצא חן בעיניכם. בהצלחה.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly