האם השקעה בעסק לייבוא נעליים היא משתלמת

האם השקעה בעסק לייבוא נעליים היא משתלמת

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

על מנת להבין האם ההשקעה בעסקי ייבוא הנעליים היא כדאית, מומלץ לבצע סקר מקיף שיכלול את נתוני הענף ואת חלוקת הענפים בתחום ההנעלה. בנוסף, כדאי להבין את מאפייני שוק ההנעלה בישראל ולבצע את פילוח השוק על מנת להגדיר את שוק היעד. יש להבין גם מיהם המתחרים, עם אילו ספקים הכי כדאי לעבוד מעבר לים וגם להכיר את אמצעי השיווק שנחשבים למצליחים ביותר בישראל. הבנת הגורמים המשפיעים על ההצלחה של עסקי הייבוא ובניית תוכנית של כיווני ההתפתחות העתידיים, מומלצות על מנת להתחיל את עסקי היבוא עם חזון עתידי.

כמה נתונים בסיסיים על נתוני ענף ההנעלה בישראל

כיום פועלות בישראל כ- 1,200 חנויות נעליים. מלבד חנויות המתמחות בהנעלה, קיימות גם מחלקות הנעלה הפועלות בתוך רשתות השיווק הגדולות. רק בתל אביב והסביבה קיימות היום כ-500 חנויות נעליים, בירושלים קיימות כ-120 חנויות ובאזור הצפון כ-240. סך ההוצאה של משקי הבית הישראליים על ההנעלה עומדת על 1.6 מיליארד ש"ח בשנה ומדובר על ענף אשר מאופיין בחנויות המתמחות בפלחי השוק הספציפיים כמו נעלי גברים, נעלי ילדים, עלי ספורט ונעלי נשים.

מאפיינים בולטים של שוק ההנעלה בישראל

  • שוק הנעליים בישראל מאופיין על ידי אופנתיות גבוהה.
  • כל סוגי הנעליים המשווקות בישראל מושפעות משינויי אופנה תדירים.
  • שוק ההנעלה הישראלי מאופיין בפערים גדולים באיכות הנעליים, במותגי הנעלה רבים ובעליה ניכרת במכירת הנעליים המיובאות לעומת הפחתה משמעותית ברכישת נעליים המיוצרות בישראל.
  • מספרן של רשתות ההנעלה הפועלות במתחמי הקניות הגדולים, נמצא במגמת עליה מתמדת.

פילוח שוק היעד של עסקי ההנעלה

את פילוח שוק ההנעלה יש לעשות על פי גיל ומין, על פי שימוש בנעליים ועל פי קבוצת ההכנסה. כך למשל צרכני הנעליים הגדולים ביותר הם ילדים עד גיל 10 ובעלי הכנסה גבוהה יהיו נכונים יותר לרכוש נעליים יקרות ויוקרתיות. חשוב גם להבין, כי רכישת הנעליים היא רכישה מתוכננת יותר לעומת רכישת פרטי ההלבשה.

הצורך בהשקעה

לפני קבלת ההחלטה להשקיע ביבוא הנעליים, כדאי לבדוק מהי גובה ההשקעה הדרושה לשם כך. במידה ומתוכננת פתיחת חנות עצמאית, יש לקחת בחשבון את עלות השיפוץ ואת עלות רכישת המלאי הראשוני, שמהווה את ההשקעה הגבוהה ביותר מכיוון שלשם הצלחה, חנות חדשה צריכה להציג מלאי עשיר. במידה והכוונה היא להתחיל ביבוא ללא השיווק, מידת ההשקעה תתחלק באופן שונה, כאשר מרבית המשאבים יוקדשו ליצירת קשרי היבוא ובשיווק המוצרים המיובאים לרשתות השיווק ולחנויות המתמחות.

לסיכום

היום פועלים בישראל כ-230 יבואנים ויצרני הנעליים. הפערים הגדולים באיכות הנעלים וגידול בהיקף הרכישה, הופכים את תחום היבוא של ההנעלה למומלץ מאוד. יחד עם זאת, לפני ביצוע ההשקעה ופתיחת עסק יבוא, כדאי לחקור לעומק את מאפייני השוק והשיווק, תוך כדי בחינת ערוצי השיווק ובחירת שווקי היבוא הנכונים לשם הבטחת הרווחיות.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly