תוכניות מימון לרכב

תוכניות מימון לרכב

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

השאלה העיקרית שמולה עומדים קוני רכב רבים, היא לאו דווקא איזה סוג רכב יקנו, מה הדגם או הצבע, אלא כיצד יממנו את הרכישה. קניית רכב  כרוכה בהוצאה כספית גבוהה למדי, בפרט כשמדבר ברכב חדש. מה האופציות העומדות בפני קוני הרכבים וכצד יממנו את הקנייה?

מסלולי מגוונים

קניית רכב מלווה בשאלה כיצד לממן אותה. האם שווה לשבור תוכנית חסכון, לקחת הלוואה או להשתמש בכסף חירום ששמרנו בצד לימים גשומים? מהן האופציות של מימון לרכב וכיצד נחליט במסלול המועדף עלינו?

  1. מימון בנקאי– מימון לרכב יכול להתבצע באמצעות הלוואה מהבנק. רוב הבנקים מעמידים היום הלוואות שמטרתן לאפשר קניית רכב. לרוב, ישמש הרכב כבטחון לבנק במידה ולא תעמדו בהחזרים. ברוב המקרים יהיו ריביות הבנק גבוהות יותר מאמצעי מימון אחרים.
  2. מימון חוץ בנקאי- קיימים היום גופים חוץ בנקאיים שמאפשרים לקיחת הלוואה בתנאים אטרקטיביים. חברות האשראי מאפשרות לקיחת הלוואה מהירה, ללא ערבים וולא הצורך אפילו לצאת מהבית. החסרון הבולט הוא כי סכומי ההלוואה המרביים עומדים על כמה עשרות אלפי שקלים בלבד. כמו כן, גופים כמו חברות ביטוח בהן מנוהלות קרנות ההשתלמות והפנסיה שלם, יכולות להעמיד לרשותכם הלוואה בתנאים נוחים.
  3. מימון חברות רכב- כיום קיים מימון לרכב המתבצע באמצעות חברות למכירת  או השכרת רכב. חברות אלו מעמידות תוכניות מימון שונות לרכישת הרכב, כשהתנאי הוא שעבוד הרכב לטובתן עד תום תקופת ההחזרים.
  4. ליסינג- שיטת מימון לרכב שהולכת וצוברת תאוצה. במקום לרכוש רכב חדש במיטב כספכם, באפשרותם לשלם מקדמה בלבד ובמשך תקופה של עד שלוש שנים לשלם תשלום חודשי קבוע בהתאם ליכולותיכם. בתום התקופה, באפשרותכם לשלם את ההפרש שנותר ולרכוש את הרכב, או להמשיך ולשדרג את הרכב לחדש יותר ובאותם תנאי תשלום חודשיים.
  5. טרייד אין- זהו אינו בדיוק מימן לרכב אלא שיטה בה באפשרותכם למסור את הרכב הישן שלכם ולהחליפו בחדש בתוספת תשלום ההפרש ביניהם. חברות מכוניות רבות מעמידות בפני הרוכשים תנאי מימון לרכב החדש, כך שניתן לשלם את ההפרש בפריסת תשלומים נוחה.

מנפחים בלון

אם לקחתם הלוואה מהבנק, גם שם תוכלו לבחור בכמה מסלולי הלוואה המתאימים ליכולותיכם. למשל, הלוואה בריבית קבועה, הלוואה צמודת מדד או הלוואת בלון. הלוואה זו היא הלוואה בה משולמת הריבית מדי חודש ורק לאחר תקופה שנקבעה משולם סכום קרן ההלוואה בבת אחת. סוג זה מתאים למי שבכוונתו למכור את הרכב לאחר תקופה המקבילה לתקופת ההלוואה ולהשתמש בכסף כדי להחזיר את ההלוואה, או אם ידוע לכם על סכום שעומד להשתחרר מתוכנית חסכון כל שהיא. כלומר זוהי מעין הלוואת גישור.

כשאתם בוחנים את האופציות השונות של מימון לרכב, חשוב לוודא כי ביכולתכם לעמוד בתנאי התשלום, מה כוללים תנאי המימון והאם ישנן שורות קטנות שלא קראתם. בנוסף, זכרו להוסיף לחישוב ההוצאות שלכם, גם את תחזוקת הרכב השוטפת, הוצאות דלק, ביטוח וטסט שנתי.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly