הלוואה לכל מטרה

הלוואה לכל מטרה

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

המושג הלוואה לכל מטרה הפך לביטוי כמעט שחוק בשנים האחרונות. הפרסומות נמצאות בכל מקום – ברדיו, בטלוויזיה, בשלטי החוצות, באינטרנט. כולם נותנים הלוואות לכולם – חברות האשראי , חברות מימון, חברות פרטיות, הבנקים מעניקים הלוואות ללקוחות כל הבנקים. פתאום זה נהיה כל כך קל לקחת הלוואה ולא משנה לאיזו מטרה.
אז אם גם אתם שמעתם איזו פרסומת, או חשקה פתאום נפשכם בטיול, שיפוץ של הבית או הפקת אירוע, אולי אפילו יש לכם מינוס בבנק שהייתם רוצים לכסות תהיתם לעצמכם מה זו בעצם הלוואה לכל מטרה – להלן הסבר קצר.

מה היא הלוואה לכל מטרה

אם נתחיל מהסוף להתחלה – זה מאד פשוט. הלוואה היא הלוואה. זה לא משנה איך קוראים לה או מי נותן אותה – בסופו של דבר מדובר בלהלוות כסף שאתה רוצה או צריך ואין לך מגוף שיש לו ולהחזיר את הסכום בפריסת תשלומים בתוספת ריבית. הלוואה לכל מטרה היא בסך הכל גימיק שיווקי – משפט קליט שנתפס מהר והתפשט כמו אש בשדה קוצים. פתאום כולם מחפשים ורוצים הלוואה לכל מטרה.  למעשה מדובר בהלוואה רגילה, לרוב בסכומים של כמה עשרות אלפי שקלים בודדים, שלא דורשת מהלווה שום בטחונות או שעבוד עבורה. אף אחד לא שואל שאלות ולא מתעניין למה נועד הכסף. אתם צריכים חמישים אלף שקלים? בבקשה. לא באמת משנה לנו אם זה לטיול, לשיפוץ או לבר מצווה של הילד. אתם צריכים? אנחנו נותנים. שורה תחתונה.

היכן לוקחים הלוואה לכל מטרה

כמו כל הלוואה אחרת, גם הלוואה לכל מטרה ניתן לקחת מגורמים שונים וביניהם בנקים, חברות אשראי וחברות פרטיות. בדרך כלל, כשמדובר על הלוואה שכזו, פונים לגוף חוץ בנקאי, להלוואה חוץ בנקאית, וזאת כדי לא להידרש לביטחונות וערבונות כפי שצוין בפסקה הקודמת וכדי שלא ישאלו יותר מידי שאלות. לקחת הלוואה בבנק משמעה להעמיס על חשבון הבנק שלנו ולהעיב על המסגרת הכוללת. לעומת זאת, בהלוואה חוץ בנקאית, אין לבנק ולו שביב של מידע או נגיעה בהלוואה הזו, לא בסכום שלה, לא בפריסת התשלומים, לא בריבית ולא בהשפעה על החשבון.
כאשר מחליטים לקחת הלוואה לכל מטרה שהיא, מומלץ לבדוק ולקבל הצעות במספר מקומות ולהשוות ביניהן. שימו לב כי לקיחת הלוואה דרך חברת האשראי תהיה מתוך המסגרת בכרטיס. לכן, בבקשת הלוואה מחברת האשראי יכול להיווצר מצב בו מסגרת הכרטיס אינה בגובה מתאים לסכום אותו אתם מבקשים ולא תמיד חברת האשראי תסכים להגדיל את המסגרת. במידה והמסגרת מספיקה, קחו בחשבון כי ההלוואה חוסמת את המסגרת. במקרה בו חסימת כרטיס האשראי בעייתית או לא אפשרית, כדאי לבדוק הלוואה מחברת מימון חיצונית.
המושג הלוואה לכל מטרה קיים גם במשכנתא – כאשר לא מדובר בהלוואה לצורכי רכישה או לבנייה ניתן לקבל גם סכומים גבוהים כנגד שעבוד נדל"ן בבנק למשכנתאות. הריביות מלכתחילה הינן ריביות גבוהות יותר כאשר מדובר בהלוואה לכל מטרה בבנק למשכנתאות ואחוזי המימון בדר"כ נמוכים יותר.

לקחת או לקחת, זו השאלה

 

יש משהו מאד מפתה בקבלת הלוואה בקלות ובפשטות ולהגשים איתה איזה חלום ישן נושן. יש משהו מאד נוח בלכסות את המינוס או את החוב הכספי ע"י לקיחת הלוואה. יש משהו בהלוואה לכל מטרה אחרת הלוואות מסוג זה לא היו פופולריות כל כך. ואכן, לקחת סכום כסף גדול ולהשתמש בו עכשיו ולהחזיר אותה בהחזר חודשי נמוך יחסית לאורך תקופה היא בהחלט אופציה מצוינת – אבל חשוב להבין שלמרות הכל מדובר בכסף שצריך להחזיר, גם ם מדובר בהחזר לאורך זמן. תמיד אפשר לקחת עוד ועוד הלוואות אך בסופו של דבר תצטרכו לשלם אותם. לכן, לפני שתיקחו הלוואה לכל מטרה וודאו שהמטרה אכן מקדשת את האמצעים, ולא פחות חשוב, שיש לכם את האמצעים לעמוד בה.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly