השיקולים בבחירת חברת ביטוח

השיקולים בבחירת חברת ביטוח

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

לפני שנכתוב ולו מילה על השיקולים שעומדים מאחורי הבחירה בחברת ביטוח זו או אחרת, נסבר מעט את האוזן על מושג הביטוח באופן כללי. ביטוח נועד לכסות את המבוטח כנגד נזק כגדול שעלול להיגרם לו בעתיד וזאת תמורת תשלום קבוע צנוע יחסית. כך למשל הסוחרים הסינים שהיו מתניידים עם סירות רעועות, היו מפקידים חלקים קטנים מהסחורות בכל סירה וכך במידה וסירה זו או אחרת הייתה טובעת, לא היה מאבד דייג אחד את כל הסחורה שלו. וכך גם חברת הביטוח – תמורת פרמיה חודשית היא מוכנה לעמוד בפני הסיכון שיום אחד תאלץ לשלם למבוטח זה או אחר סכום כסף גדול. המבוטחים משלמים סכום כסף חודשי תמורת זה שבבוא הזמן חברות הביטוח יכסו אותם במקרה של תאונה או נזק.

איך בוחרים חברת ביטוח?

קודם כל, חשוב הבין כי לא מדובר על החלטה קריטית מצד אחד, אבל בהחלט מדובר על חיסכון אפשרי מצד שני. ולמה הכוונה? ובכן, כיום אין שום מניעה לפצל את סוגי הביטוחים בין חברות ביטוח שונות. חברה אחת יכולה לבטח את הסירה שלכם ואתכם כנגד נזק שייגרם בים וחברה אחרת יכולה לבטח אתכם כנגד תאונות אישיות. חברה אחת יכולה לבטח כנגד אובדן כושר עבודה ואת ביטוח החיים ניתן לעשות דרך הבנק ממנו לקחתם הלוואה לרכישת דירה. בנוסף, ניתן גם להחליף חברה ללא בעיה וללא התנגדות. למרות זאת, לעתים ישנם הבדלים ניכרים בין פוליסות ביטוח שונות.

לפני הכל – השוואות מחירים

זכותכם המלאה כצרכנים לערוך השוואת מחירים מקיפה בנוגע לכל פוליסת ביטוח שהיא. קחו למשל ביטוח מקיף לרכב. הגדירו לעצמכם מה אתם מצפים מחברת הביטוח (גרר, רכב חלופי, ניידת שירות, גובה ההשתתפות העצמית וכיו"ב) והתחילו לאסוף נתונים. עזו זאת לגבי כל סוג ביטוח. חשוב מאוד להיזהר מהפעלת לחץ. מוקדנים בחברות ביטוח מסוימות ימהרו לזרז אתכם ולהודיע שהמבצע תקף רק לשעות הקרובות. אל תפעלו לעולם מתוך לחץ כיוון שזוהי מלכודת. לאחר שתאספו את כל הנתונים תוכלו להעריך מי היא החברה שמציעה את ההצעה המשתלמת ביותר.

ותק, מוניטין ותחומי התמחות

חשוב מאוד לבחור את החברה לפי סוג ההתמחות שלה. קצרה היריעה מלהכיל את כל המידע בנושא אבל חברות ביטוח מסוימות מתמחות בתחום מסוים ואחרות בתחום אחר. כמו כן כדאי כמובן לבחור בחברת ביטוח גדולה ובעלת ותק ושם בתחומה. כך קטן הסיכוי שהחברה לא תעמוד בהתחייבות שלה או חלילה תעלם מעל פני השטח ביום מן הימים. כפי שאתם מבינים מדובר בעבודת שטח מעמיקה לפני מעשה. בכל הנוגע לפוליסות הביטוח, גם כאן יש לבצע עבודה מקדימה רבה. קראו תמיד את כל הפרטים בכל פוליסה שמוגשת לכם והיו בטוחים שהבנתם את כל האותיות הקטנות עד לאחרונה שבהן. בהצלחה.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly