איך להשיג פוליסת ביטוח משכנתא משתלמת?

איך להשיג פוליסת ביטוח משכנתא משתלמת?

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

אחד התנאים לקבלת משכנתא הוא לבטח אותה. זהו צעד, אחד מני רבים, בו נוקט הבנק, כדי להבטיח לעצמו את החזר המשכנתא שלוקחים באמצעותו. מה שרבים לא יודעים הוא כי הביטוח על המשכנתא יכול להיות זול יותר ממה שמציע לכם הבנק. יתרה מכך, לא חלה עליכם כל חובה לבטח את המשכנתא דרך הבנק, אפילו שלעתים נוצר הרושם שכן.

חוסכים מהרגע הראשון

ביטוח משכנתא הוא אמצעי הגנה של הבנק, שמוכן להתחייב על מתן סכום כספי גבוה, אולם להבטיח לעצמו את ההחזר שלו בהמשך. למרות שהדבר לא נאמר במפורש, ומאחר ורובינו די טריים בקבלת משכנתא, נוצר אצל רבים הרושם כי לא רק שחובה עלינו לבטח את המשכנתא, אלא כי חובה עלינו לרכוש פוליסת ביטוח משכנתא שמציע הבנק. אז מסתבר שלא כך הדבר.

לבנק יש אינטרס מובהק להרוויח כסף באמצעות ביטוח המשכנתא. גם לחברות הביטוח יש את האינטרס הזה. ובכל מקום בו נוצרת תחרות על ליבו ועל כיסו של הצרכן, הצרכן הוא זה שמרוויח מכך.

אז מה עושים?

מכינים שיעורים בבית

כצעד ראשון, חשוב לוודא כי פוליסת ביטוח משכנתא היא זו שמותאמת לכם אישית. חשוב לוודא כי היא מותאמת, ככל שרק אפשר לתנאים שלכם, ליכולות שלכם ולמה שאתם רוצים לבטח. ככל שתהיו מדויקים יותר, מחירי הפוליסה יוזלו.

בכל פוליסת ביטוח משכנתא תמצאו סעיפים שונים המתייחסים למצבכם הבריאותי. ככל שתהיו צעירים ובריאים יותר וללא הסטוריה רפואית בעייתית, תוכלו להוזיל משמעותית את פוליסת הביטוח, דווקא דרך חברות הביטוח. זאת מאחר וחברות ביטוח נותנות משקל רב לנתונים אלו, בעוד שבבנק הפוליסה היא כללית יותר ופחות מתחשבת בנתונים אלו. הגמישות של חברות הביטוח במקרים אלו היא רבה יותר.

מתחילים בחישובים

אמצעי מצוין להבין את עלויות ביטוח המשכנתא שלכם היא באמצעות יועץ משכנתאות חיצוני ואובייקטיבי. זה יוכל להמליץ לכם כיצד להפחית בעלויות המשכנתא ולהוזיל אותה והיכן כדאי לכם לבטח אותה. כמו כן, תוכלו למצוא באתרי האינטרנט מחשבוני משכנתא, המאפשרים לכם להבין כמה יעלה לכם ההחזר החודשי של המשכנתא, וגם של הביטוח שלה. לפי הנתונים שתקבלו, תחליטו על הפוליסה המתאימה לכם ביותר, גם מבחינת ההחזרים שלה. מחשבון משכנתא הוא כלי וירטואלי נוח, המצוי היום ברוב האתרים הפיננסיים ברשת. זהו כלי מצוין שמסייע לזוגות רבים להבין אם יש בכלל מקום לגשת לבנק ולהגיש בקשה לקבלת משכנתא והאם זה ריאלי. המחשבון מחשב את הנתונים שאתם מזינים לתוכו, כמו רמת הכנסה, לכמה שנים אתם רוצים את המשכנתא ולאיזה סכום תזדקקו מהבנק. המחשבון מעבד את כל הנתונים הללו ובתוך כמה שניות אתם יכולים לקבלת תמונת מצב שתספר לכם על גובה ההחזרים שעליכם לשלם לבנק מדי חודש, כולל את סכום הביטוח וממה הוא מורכב.

 

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly