לימודי הנהלת חשבונות

לימודי הנהלת חשבונות

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

לימודי הנהלת חשבונות מעניינים אתכם?

יותר ויותר ישראלים מוצאים כיום את המקצוע של הנהלת חשבונות כמקצוע מעניין, מושך ואף רווחי למדי. הדבר לא מפתיע. השוק הישראלי נותן היום מקום רב למנהלי חשבונות שיכולים לפתוח עסקים משל עצמם, או להשתלב בעסקים גדולים יותר בתחום של ראיית חשבון. עם זאת, כדי לעבוד בתחום יש צורך לעבור קודם הכשרה מתאימה. ההכשרה של לימודי הנהלת חשבונות היא קצת שונה מהכשרות למקצועות אחרים. כפי שתראו מיד, לימודי הנהלת חשבונות מחולקים למעשה לשלוש רמות שונות ,אשר יכולות להתאים לאנשים שונים.

הרמות השונות בלימודים

כאמור, לימודי הנהלת חשבונות מולקים לשלוש רמות אשר ממוספרות לפי ההתקדמות – רמה 1 היא הבסיסית ביותר, רמה 2 היא למתקדמים, ורמה 3 נקראת הרמה הראשית. לימודי הנהלת חשבונות ברמה 1, מקנים בעצם את כל היסודות החשובים ביותר תחום של ראיית החשבון. ברוב המכללות ומסודות הלימוד, ע"מ להתקבל למסלול הבסיסי של לימודי הנהלת חשבונות יש צורך להיות עם תעודת בגרות מלאה. התכנים של רמה 1 הם מגוונים מאד: הכרת התהליך החשבונאי בעסקים, ניהול מלאי, הכנת משכורות, סוגי רכוש, תאום חשבונות והכנת מאזנים, ועוד תכנים שונים. הבוגרים של רמה 1 יכולים להשתלב בשוק כמנהלי חשבונות זוטרים, או שהם יכולים להמשיך לעבר רמה 2.

רמה 2 של לימודי הנהלת חשבונות כבר מיועדת לתלמידים שהם בוגרי רמה 1, ומעוניינים לעבור תכנים מתקדמים יותר – וכך להשיג לעצמם גם מקומות עבודה טובים יותר בשוק. רמה 2 כוללת הבנה של נושא המט"ח, תכנים בנושא שותפויות, עבודה מול קבלנים, שיטת חשבונאות ברשויות מקומיות, חשבונאות ממוחשבת, ועוד. בוגרי רמה 2 יכולים גם להשתלב בצורה טובה יותר בשירות הציבורי. כיום חשוב להכיר, יש מוסדות לימוד רבים שמציעים לימודי הנהלת חשבונות שמשלבים כבר מראש בין רמה 1 לבין רמה 2. הסיבה לכך היא שמנהלי חשבונות רבים מגלים כי רמה 2 נדרשת עבור רוב מקומות העבודה, וכדי לחסוך בזמן פשוט נרשמים לקורס המשלב בין הרמות, וכולל מבחן מעבר באמצע.

ומה עם הרמה השלישית?

רמה 3 של לימודי הנהלת חשבונות מיועדת לאנשים שרוצים להשתלב בשוק כמנהלי חשבונות עצמאיים, או שיש להם שאיפה להשתלב כמנהלים מקצועיים של מחלקת להנהלת חשבונות בתוך חברה גדולה יותר. מבחינת זמן הלימוד, רמה 3 של לימודי הנהלת חשבונות היא גם הארוכה יותר, ונמשכת כ7 חודשים לפחות. התכנים שנלמדים מגוונים ונגועים בהשקעה בניירות ערך, ניתוח של דוחות כספיים, הכרת התקינה החשבונאית, היסודות החשובים של ביקורת חשבונאית, נושאי חכירה, ועוד ועוד תכנים שונים.

בסופו של דבר, אינכם חייבים אמנם לעבור את רמה 3 במסגרת לימודי הנהלת חשבונות, ומנהלי חשבון רבים מסתפקים ברמה 2. עם זאת, הדבר מעולם לא מאוחר. יש היום מנהלי חשבונות אשר היו במשך שנים רבות ברמה 2, ומחליטים לשדרג את עצמם ולהירשם אל לימודי הנהלת חשבונות ברמה 3.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly