קיבלת אוטו מהעבודה? כמה דברים שחשוב לדעת

קיבלת אוטו מהעבודה? כמה דברים שחשוב לדעת

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

בישראל, מרבית החברות, הארגונים וההתאגדויות השונות מעניקים המעסיקים לעובדים שלהם את האפשרות של ליסינג ומספקים להם "רכב מהעבודה". הרכב שייך לסוכנות רכב והוא אינו עובר בעלות לידיו של העובד, אלא מוענק לו לטובת שימוש בלבד. עם תום השימוש, או בחלוף פרק זמן מסויים כפי שהוגדר מראש או עם סיום תפקידו של העובד, הרכב חוזר בחזרה לסוכנות. העלות של השימוש ברכב משולמת בדרך כלל במשותף על ידי המעסיק והעובד, כאשר לעיתים המעסיק מממן לחלוטין את עלות השימוש ברכב ולעיתים, אפילו לעיתים קרובות עלות השימוש מוטלת כולה על העובד. גם במקרה זה העלות תהיה בדרך כלל נמוכה יותר מעלות השוק בהמשך להסכמים משותפים שקיימים בין חברת הליסינג לחברה שבה עובד התשמש ברכב.

עולם הליסינג הוא עולם רחב ובמאמר הבא ננסה לשפוך אור על התמונה בכדי שתוכלו לקבל את כל הפרטים שרלוונטיים אליכם.

סוגי ליסינג והמשמעות שלהם

את עולם הליסינג, שהוא למעשה שם נרדף להשכרה לטווח ארוך ניתן לחלק לשני סוגים. ליסינג פרטי וליסינג תפעולי. כאשר מדובר על רכבי חברה, מדובר בדרך כלל על ליסינג תפעולי.

ליסינג פרטי- ליסינג פרטי הוא שירותי השכרת רכב לטווח ארוך ללקוחות פרטיים. השירות כולל שימוש ברכב בלבד לפרק זמן אשר מוגדר מראש, בדרך כלל מדובר על 30- 36 חודשים. השימוש ברכב מותנה בעלות חודשית בסכום קבוע מראש, כאשר אליה מצטרף תשלום מקדמה בגין השימוש. בסיום תקופת השימוש של הרכב מחזיר הלקוח את הרכב לחברת הליסינג. בנסיבות מסויימות ניתן יהיה לרכוש את הרכב תמורת תשלום יתרת העלות שלו, כאשר הסכמים כאלה נקבעים בדרך כלל מבעוד מועד. ככלל עלות השימוש ברכב משתנה במסלול שבו מחזירים את הרכב למסלול שבסיומו מעוניינים לרכוש את הרכב. בכל מקרה, לאורך השימוש הבעלות על הרכב נותרת בידי חברת הליסינג, כאשר בסיום התקופה ניתן יהיה לשדרג את הרכב לרכב חדש.

ליסינג תפעולי- ליסינג תפעולי הוא שירות הכולל שימוש ברכב וכך גם תפעול ותחזוקה שלו. במקרה כזה הלקוח נהנה מחבילה שלמה. בדרך כלל אם מדובר על רכב חברה אז תוכלו להנות גם מדלקן חופשי. גם כאן מדובר על עלות חודשית, כאשר העלות גבוהה יותר מעלות של ליסינג פרטי והיא כוללת גם תשלומי אגרה, טיפולים ברכב וכל מה שנוגע לתחזוקה שלו. העלות יורדת משכרו של העובד מדי חודש, כאשר גם כאן, כאמור עם סיום התקופה הרכב חוזר לחברת הליסינג. לאורך כל השימוש הבעלות על הרכב נותרת של חברת הליסינג ואינה עוברת לנהג.

היתרונות של ליסינג

לשירותי ליסינג יש יתרונות רבים ובכך הופכים את השירות לכדאי ומשתלם. המשתמש ברכב אינו סופג את ירידה הערך ואינו נדרש בתשלום העלות המלאה שלו. הוא יכול לעשות בו שימוש כאוות נפשו ובסיום להחזיר אותו בחזרה לחברה. כשמדובר על ליסינג תפעולי חייו של הנהג הופכים נוחים עוד יותר, שכן הוא אינו נדרש להשקיע שום זמן או מאמץ בטיפול או תחזוקה של הרכב, וזאת לאור העובדה שכל השירותים נעשים עבורו.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly