בניית תכנית עסקית לעסק מהבית

בניית תכנית עסקית לעסק מהבית

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

החלטתם להיות עצמאיים ? לעזוב את עבודתכם כשכירים ולהקים עסק מהבית ? ובכן, החלטה זו עשויה להיות מבורכת עבורכם אולם חשוב מאד להכין תכנית כלשהיא על מנת לשמור על סדר ולהישאר ממוקדים לאורך כל הדרך. תכנית זו מכונה תכנית עסקית והיא נוגעת בכל פרט ופרט הקשור לעסק החדש שלכם.

גיבוש הרעיון ותחקיר מקדים

לפני כתיבת התכנית העסקית עליכם לגבש את הרעיון שלכם לכדי מוצר או שירות אותו אתם מעוניינים לספק. רק לאחר גיבוש אותו רעיון תוכלו לכתוב תכנית עסקית והתייחס בה למוצר או לשירות עצמו. כמו כן, חשוב לבצע תחקיר לגבי אותו מוצר או שירות אותו אתם מעוניינים לספק. האם יש לו דרישה בשוק ? האם יש עוד חברה המספקת שירות זה ? וכדומה.

הבדל בין תכנית עסקית לעסק מהבית לבין תכנית עסקית לעסק רגיל ?

בכל עסק קטן כגדול, חובה להכין תכנית עסקית. יחד עם זאת, כאשר מדובר בעסק מהבית עליכם לבחון מספר דברים:

  • תחביב קטן לרווח נוסף או עסק בפני עצמו – ישנם אנשים אשר פותחים עסק קטנטן מתוך תחביב ממטרה מתוך מטרה פשוטה של למכור את מרכולתם תמורת כסף. אין להם שום רצון להרחיב את העסק או לבצע שינוי. לדוגמא, אישה המוכרת עוגיות ועוגות כאשר שיטת השיווק שלה הינה מפה לאוזן. היא אינה מעוניינת לשווק עצמה באופן פעיל, אך מי ששומע על מרכולתה הטובה יתכן ויזמין. לכן, מומלץ להכין מיני תכנית עסקית לדוגמא שתפרט לפחות את ההכנסות מול ההוצאות, כמה זמן מושקע בכל הכנת עוגה וכדומה.
  • שותפים – במידה ויש לכם שותפים בעסק, התייעצו אחד עם השני לגבי מטרות העסק העתידיות והמבנה הארגוני ורק לאחר מכן שבו יחדיו לכתוב את התכנית העסקית. כמו כן, על מנת למנוע ויכוחים וחיכוכים מיותרים, מומלץ להיעזר ביועץ חיצוני אשר מומחה בכתיבת תכנית עסקית.

על מה לשים דגש בכתיבת תכנית עסקית לעסק מהבית ?

כאשר מדובר בעסק מהבית יש לשים לב למספר דגשים:

  • איתור משקיעים – במידה ואתם מעוניינים להגיש תכנית זה למשקיעים תכנית זו חייבת להיות כתובה לעילא ולעילא הכוללת הסבר מפורט על בידול המוצר שלכם משאר מוצרים דומים בשוק. כדי לשפר את מיתוג המוצרים שלכם, כדאי לשקול השגת מנהל מותג לפחות לשלבי הפיתוח הראשונים.
  • הכנסות מול הוצאות – לעיתים, כאשר מקימים עסק מהבית לא רואים את ההוצאות לטווח הארוך, דבר אשר עלול לגרום לנזק כלכלי ולהפסדים בעתיד. לגבי נושא זה מומלץ להיעזר ברואה חשבון על מנת שיטפל עבורכם בכל הדרוש מבחינת הגופים השונים כגון מס הכנסה ויעבור איתכם על נושא ההוצאות וההכנסות.

ולסיום, כל עוד אתם בטוחים ברעיון שלכם ובטוחים שיש לו דרישה אין כל סיבה מדוע לא לפתוח עסק מהבית. אך חשוב לבצע זאת בהדרגה ובחוכמה ולשם כך תכנית עסקית תהיה לכם לעזר.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly