בורסה – היכן מתחילים?

בורסה – היכן מתחילים?

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

בשבוע האחרון של חודש אוגוסט שנת 2012 התקשורת שיתפה מיליוני צופים בירידה של מניית פייסבוק. המידע אודות תהפוכות המניה, גרם לתהייה האם עדיף להימנע מלהשקיע בבורסה וזאת משום התנודות החדות במניות ואי היכולת לדעת מה צופה העתיד, או מנגד, לקחת את הסיכון ולהיכנס לעולם מרתק זה המאפשר רווחים והפסדים כאחד.

האם להיכנס אל עולם הבורסה?

אין תשובה חד משמעית על שאלה זו, שכן היא כל אדם צריך לענות עליה בצורה פרטנית תוך התחשב באופיו ובאופי ההון הקיים ברשותו והסיכונים אותם הוא מוכן לקחת. מדי שנה מיליוני אנשים ברחבי העולם מתחילים את צעדיהם הראשונים בעולם הבורסה, חלקם מגלים שצעד זה היה טעות וחלק אחר טוען כי צעד זה היה הצעד החכם ביותר שנעשה אי פעם. אם גם אתם החלטתם כי אתם מעוניינים להתחיל ולצעוד את צעדיכם הראשונים בעולם זה בתור סוחרי בורסה, חשוב שתיקחו בחשבון כי נדרש כאן ידע רב בעולם המושגים של עולם הבורסה, ניסיונות רבים והידיעה כי קרוב לוודאי שלא תרוויחו הון בין לילה.

בורסה- חשוב לדעת

  • הבורסה בישראל- הוקמה בשנת 1953. היא ממוקמת בתל אביב והתפקיד שלה הוא להפעיל מערכות מסחר שונות בכל הקשור אל ניירות ערך, מניות, אגרות חוב ועוד. בנוסף, הבורסה לניירות ערך מבצעת את הסליקה הסופית אשר משלימה את פעולות המסחר השונות.
  • פיקוח על הבורסה- חשוב לדעת כי הבורסה הוא גוף ציבורי לכל דבר וזאת בהתאם לחוק ניירות ערך. היא מורכבת מדירקטוריון המונה 16 איש, מתוכם שמונה נציגי ציבור.
  • שעות מסחר- שעות המסחר של כל יום הם מתשע בבוקר ועד ארבע אחר הצהרים.
  • המטרות של הבורסה- המטרות העיקריות של הבורסה היא לאפשר לכל אדם את האפשרות להשקיע ולסחור במניות, לאפשר לחברות לגייס כספים אשר יובילו לצמיחת החברה, למשוך אליה משקיעים מחו"ל וכן לאפשר לממשלת ישראל להפריט חברות ברשות הממשלה.

בורסה- קורס למתחילים

ידע הוא אחד הדברים החשובים ביותר לפני תחילת המסחר בבורסה. ניתן ללמוד בצורה עצמאית, אך כמות החומר היא כה גדולה וחלק מהמושגים וההסברים כה מורכבים וחשובים, שההמלצה היא להירשם אל אחד הקורסים המציעים היכרות עם עולם הבורסה ומושגיו. ישנם קורסים רבים וחשוב לוודא כי הקורס בו אתם בוחרים מתאים לרמת מתחילים.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly