מתי כדאי לבחור במסלול משכנתא עם ריבית משתנה

מתי כדאי לבחור במסלול משכנתא עם ריבית משתנה

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

לפני שאתם חותמים על משכנתא בבנק אחד, כדאי ורצוי לבצע סקר שוק נרחב מול הבנקים למשכנתאות ומה הם מציעים, אם הריבית משתנה על משכנתא לאורך התקופה, וכמה היא עלולה לקפוץ, או לקחת משכנתא עם ריבית קבועה.

בחרו בבנק שמציע לכם הריבית הנמוכה, שבדרך כלל המסלול הוא ריבית משתנה על משכנתא, ואל תהססו להתמקח על המחיר. הדבר יכול להוביל להוזלה משמעותית הן בריבית והן בגובה ההחזר אותו יש לקחת בחשבון, וכמובן, מי מהבנקים שיציע עבורכם את התנאים הטובים ביותר, שם תחתמו על המשכנתא שלכם.

מה התנאים לקבלת משכנתא

הגיע השלב בו התגבשה ההחלטה לרכוש דירה, אך מה לעשות שלא כולנו נולדנו עשירים ושיש צורך בלא מעט כסף בהתחלה, וגם בהמשך הדרך. בכל בנק ישנם תנאים שונים בקבלת משכנתא, אך רוב הדרישות והתנאים הם דומים בכל בנק, ויש לשים לב לדגשים מהצד שלכם, כמו מה גובה הריבית המשתנה על המשכנתא שלכם. יש להגיע עם הון התחלתי של בין 30 ל-40 אחוז מהסכום הכולל של ההלוואה, וכמובן להצדיק את קבלת המשכנתא על ידי הצגת תלושי משכורת, הון אישי וישנם מקרים בהם תתבקשו אף להביא ערבים שיחתמו על המשכנתא שלכם.

פירעון מוקדם של המשכנתא האם כדאי?

אם אתם בטוחים שבעתיד תוכלו לבצע פירעון מוקדם למשכנתא שלכם, אז כדאי לכם לבחור במסלול של ריבית משתנה על משכנתא, מכיוון שאם תרצו לבצע פירעון מוקדם, תוכלו לעשות זאת ברוב המקרים ללא תשלום של קנס על המשכנתא, ועדיף לעשות זאת לפני שהריבית המשתנה על המשכנתא עולה. אז האם כדאי לבצע פירעון מוקדם של המשכנתא? את הדבר יש לבדוק עם הבנק למשכנתאות לפני לקיחת המשכנתא שלכם, ולבקש בהסדר עם הבנק להבין מה קורה במידה ויש פירעון מוקדם על המשכנתא, האם מתוכנן קנס ואם כן, אז כמה הוא צפוי להיות? ברוב המקרים במידה ובוחרים במסלול בריבית משתנה על משכנתא, אין קנס.

מתי בכל זאת כדאי לקחת ריבית משתנה על משכנתא?

זה בעיקר תלוי במצב השוק והריבית בבנק ישראל והריבית על המשכנתאות הנכונה לאותו היום או החודש. יש לשים לב כי אם ידוע שיהיה את סכום הכסף בהמשך הדרך, ניתן לבחור במסלול ריבית משתנה על משכנתא כאשר ניתן באמצע הדרך לבצע פירעון מלא של הסכום ללא קנס. ובמקרה אחר, בשנים האחרונות מסלול הריבית משתנה על משכנתא הגיע לשיא, אך לרוב הוא נע בין 4 ל-6 אחוז בהתחלה, לכן אם הריבית גבוהה, כדאי מאוד לשקול לקחת את המסלול עם הריבית המשתנה על משכנתא מכיוון שהריבית צפויה לרדת בהמשך השנה והשנים הבאות ברוב המקרים.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly