מלגות לימודים – כיצד תחסכו אלפי שקלים בשנה?

מלגות לימודים – כיצד תחסכו אלפי שקלים בשנה?

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

לימודים אקדמיים פותחים הזדמנויות תעסוקה ומקדמים את הבוגרים בעלי התואר האקדמי ברמה המקצועית. ללא התואר הראשון, קשה היום להתקבל למשרות מעניינות או להתקדם במקום העבודה, לכן השיקול האם ללמוד או לא, אינו רלוונטי עוד. מלגות שניתן לקבל היום מקרנות, מארגונים תומכים או מהמוסד האקדמי בו לומדים, מאפשרות לכל אחד להשיג השכלה גבוהה מבלי לחשוש מההוצאה הכספית שהדבר כרוך בה. בזכות מבחר מלגות, מרבית הסטודנטים שמגישים בקשה למלגה מצליחים למצוא את הדרך להוזיל את עלות שכר הלימוד ולסיים בהצלחה תואר אקדמי. האפשרות להגיש בקשה לכמה מלגות שונות במקביל, מגדילה את האטרקטיביות של הלימודים האקדמיים עוד יותר.

מגוון מלגות שניתן להגיש להן בקשה

הרוב הגדול של מלגות שמוצעות לסטודנט בישראל הן מלגות סבסוד עבור מיעוטי היכולת וכך למעשה התפתח תחום המלגות בישראל. המטרה הראשית הייתה לסייע לסטודנטים משכבות האוכלוסייה החלשות להשיג השכלה גבוהה. היום, מבחר מלגות התרחב וניתן לקבל מלגות לא רק על בסיס הנתונים הסוציו אקונומיים. כך למשל מלגות לעולים חדשים ולחיילים משוחררים, מלגות לאמהות חד הוריות ומלגות הניתנות על סמך המוצא העדתי. קיימות גם מלגות מיוחדות לתושבי אזורים מסוימים ומלגות מחקר המוענקות למי שעוסק במחקרים שתורמים לחברה, קהילה, כלכלה וכו'. מלגות התנדבות יצריכו מהסטודנט להתנדב באחת ממסגרות ההתנדבות הקהילתית, ומלגות הצטיינות מוענקות לבעלי הישגים גבוהים מאוד. קיימות גם מלגות התמחות בענפי התמחות מסוימים ומלגות מיוחדות למעוניינים ללמוד בחו"ל. מבחר זה של מלגות מבטיח כי כל סטודנט שמעוניין להוזיל את עלות שכר הלימוד, יוכל לזכות במלגה. חשוב לזכור כי גם מלגה חלקית היא הקלה משמעותית ביותר עבור סטודנטים שלא יכולים לעבוד במשרה מלאה.

למי מגישים את הבקשה לקבלת מלגה ואיך עושים את זה נכון

המלגות ניתנות היום על ידי מוסדות הלימוד, על ידי עיריות ועל ידי גופים המממנים מחקרים בתחומים ספציפיים. בנוסף, ניתן להגיש בקשה למלגה גם לקרנות פילנתרופיות ולעמותות התומכות בסטודנטים או למועצות המקומיות. בנוסף, קיימות גם תוכניות ממשלתיות שנועדו לקדם את ההשכלה הגבוה בישראל וגם אליהן תוכלו לפנות על מנת לבחון את הזכאות שלכם לקבלת מלגה. קיימות גם חברות תעשייתיות שמאמצות תחומי מחקר ופיתוח ומעניקות מלגות לסטודנטים אשר תורמים למחקרים הללו במהלך הלימודים. ארגונים חברתיים אשר אחראיים לנושא ההתנדבויות השונות שמטרתן תרומה לקהילה, מזמינים את הסטודנטים לשלוח אליהם בקשות לקבלת מלגות. במידה והנכם מחפשים מלגות לתואר שני, כדאי גם לבדוק במקום העבודה, מכיוון שקיימות חברות אשר מסבסדות  באופן חלקי את לימודי העובדים הבכירים. על מנת להגיש את הבקשה תדרשו לאסוף את המסמכים והאישורים שדורש הארגון המעניק את המלגות. בנוסף, יש להקפיד על מועדי הגשת הבקשה שלרוב מתפרסמים ברחבי הקמפוס. על מנת להגדיל את הסיכוי לקבל מלגה, מומלץ לצרף לבקשה מכתב אישי המפרט את המניעים שלכם לבקשת המלגה.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly