מה כדאי ללמוד?

מה כדאי ללמוד?

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

השאלה מה כדאי ללמוד היא שאלה גדולה, במיוחד לאור העובדה שהתשובה עליה לא תמיד ברורה. אנשים רבים מוצאים את עצמם מתלבטים עוד ועוד ואף מפספים זמן רב משום שהם מנסים להבין מה הכי נכון ומעניין מבחינתם. בכדי לעזור לכם לגבש את ההחלטה הנכונה עבורכם ריכזנו כמה נקודות למחשבה.

  • ההבנה שלימודים הם בסיס. הם לא סוף הסיפור, אלא רק ההתחלה. אנשים רבים ניגשים ללימודים אקדמיים כמאמץ מרוכז וחד פעמי, אבל למעשה בעידן שבו אנחנו חיים כיום לימודים מהווים חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, לפחות לכל אורך הקריירה. התואר הראשון אמנם אמור להעלות אתכם על המסלול, אבל זה לא אומר שהוא ינבא גם את אופי העיסוק שלכם בעתיד. זה אומר אמנם שתצטרכו ללמוד במסגרות כאלו ואחרות גם בעתיד, אבל זה בהחלט גם אומר שההחלטה בדבר התואר הראשון היא פחות גורלית ממה שרבים חושבים. משמעות הדבר היא שנכון להיום יותר חשוב שיהיה לכם תואר ראשון.
  • התואר הראשון צריך לעסוק בתחום שמעניין אתכם או קרוב לליבכם. אל תלכו ללמוד משהו שלא מעניין אתכם רק כי זה נחשב ל"שווה" בקבוצות כאלה או אחרות. אחרי הכל, בסבירות גבוהה תצטרכו גם לעבוד בתחום, לפחות למשך פרק זמן מסויים.
  • תנסו להתחיל מתואר שיעניק לכם מידע כמה שיותר רחב. לימודי התואר הראשון הם למעשה הצעדים הראשונים בעולם של המבוגרים וככל שתחשפו ליותר תחומים כך תוכלו למפות בצורה טובה יותר מה מתאים ומה לא מתאים לכם.
  • לימודי תקשורת הם בחירת ליבם של אנשים רבים לא רק בגלל שעולם הפרסום או יחסי הציבור מעניינים אותם, אלא גם משום שאלה מהווים בסיס רחב ועשיר לתחומי עיסוק רבים אחרים. בתוך לימודי תקשורת יש המון קורסים שנוגעים גם לרבדים נוספים שאינם בהכרח קשורים באופן ישיר לתחום הספציפי מה שמעניק הזדמנות להעשרת הידע באופן כללי.

לימודי תקשורת

לימודי תקשורת באקדמיה אורכים פרק זמן של שלוש שנים ובסופם מתקבלת תעודת BA. הלימודים מקנים ידע עשיר בכל תחומי התקשורת והמדיה הכוללים ידע עיוני ומעשי כאחד, כך שהבוגרים יוצאים מצויידים לעולם התעסוק.

בסיומם של הלימודים משתלבים הבוגרים במגוון של תפקידים שונים ואף יוצאים לדרך עצמאית. למעשה, לימודי תקשורת מהווים בסיס לתחומי עיסוק שונים החל מפרסום ויחסי ציבור, דרך עיתונאות ודוברות, עד לשיווק ואסטרטגיה, ייעוץ ועוד.

אנשים רבים בוחרים להמשיך ללימודים גבוהים יותר לתארים מתקדמים וחלק מהם אף נשארים באקדמיה בתחומי ההוראה והמחקר.

אחת האפשרויות של לימודי תקשורת הוא השלמה של תעודת הוראה. השלמה לתעודת הוראה אורכת פרק זמן של כ- שנה בדרך כלל והיא מעניקה את הרישיון לעסוק בתחום גם בצורת הוראה. באופן כזה יכולים לממש הבוגרים את הידע שבקרבם ולהעביר אותו הלאה אל דור ההמשך.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly