על העלויות של ניתוח לייזר להסרת משקפיים

על העלויות של ניתוח לייזר להסרת משקפיים

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

בשנים האחרונות אנו שומעים לא מעט על ניתוחי לייזר להסרת משקפיים. בעוד שבעבר הפתרון היחיד עבור אלה, שסבלו מבעיות ראייה, היה הרכבת משקפיים, הרי שכיום, ובעיקר בזכות הטכנולוגיה המתקדמת והפיתוחים החדישים בעולם הרפואה, ניתן להתמודד עם כך באופן אחר ולהימנע מהרכבת משקפיים. מהו ניתוח מסוג זה וכמה הוא עולה? על כך ועוד, במאמר הבא.

כמה מילים על ניתוח לייזר להסרת משקפיים

הפתרונות הרפואיים, המוצעים כיום, עוזרים להתמודד עם בעיות רפואיות שונות, שבעבר לא נמצא להן מרפא. ניתוח לייזר להסרת משקפיים הוא אחד הפיתוחים של השנים האחרונות, המתאים לכל מי שראיינו איננה 6:6. הניתוח, שמשלב שימוש במכשור מתקדם ומשוכלל מאד, נעשה במרכזים רפואיים המתמחים בכך, ויתרונו המשמעותי הוא העובדה שהוא מאפשר הסרת משקפיים לצמיתות. כלומר, מי שעובר אותו, לא נדרש יותר להרכיב משקפיים. קיימות כמה שיטות לביצוע הניתוח, המציעות דיוק מרבי, בטיחות רבה והליך מהיר ויעיל מאד:

  • שיטת השיוף – במהלך הניתוח, שנחשב לקצר מאד, מלטשים באמצעות קרן לייזר את השכבה הדקה שעוטפת את קרנית העין. הליטוש שמתבצע מותאם לכל מטופל בהתאם לאיכות הראייה שלו על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר. גם בשיטה זו ישנן כמה דרכים לביצוע שההבדל ביניהן בא לידי ביטוי באופן שבו מסיטים את השכבה העליונה. השיפור בראייה ניכר כבר לאחר הניתוח, אולם לעיתים ייתכן טשטוש קל בראייה אולם בתוך זמן קצר זה עובר.
  • שיטת החיתוך – זהו שיטת טיפול נוספת, במסגרתה מבצעים חיתוך בעובי הקרנית באמצעות להב מיוחד ובעזרת קרן לייזר. יתרונה המשמעותי של שטה זו היא ההתאוששות המהירה והעובדה שהיא איננה מכאיבה. החיסרון שלה הם הסיבוכים האפשריים לאחר הניתוח, שאמנם נדירים ביותר, אך קיימים.

התאמתה של שיטת הניתוח נעשית בהתאם לכמה שיקולים, כמו העדפותיו של המנותח עצמו, מצבו הבריאותי ועוד. בדיקה מקדימה הינה הכרחית במיוחד, ובמסגרתה גם מתגלה לא אחת כי המועמד לניתוח כלל לא מתאים לעבור הליך זה (קרוב לשלושים אחוזים מהמועמדים נפסלים). במקרים אלה מוצעת שיטת טיפול אחרת או הליך מסוג שונה. גם המחיר של הניתוח יכול להשפיע על החלטתו של המטופל איזה סוג של ניתוח לייזר הוא מעוניין לעבור.

כמה זה עולה

ניתוח לייזר להסרת משקפיים, כאמור, מתבצע במרכזים הרפואיים המתמחים בכך. המחירים עבור ניתוח זה מושפעים מפרמטרים שונים, כמו המקום עצמו, הרופא המבצע את ההליך, מידת המורכבות שלו ועוד. מרבית קופות החולים מסבסדות ניתוחים אלה וכן גם ביטוחי הבריאות הפרטיים. בדרך זו ניתן לחסוך בעלויות באופן משמעותי, ובמקביל גם ליהנות משירות מקצועי. באופן כללי, ניתוח מסוג זה עשוי לעלות בסביבות 10,000 ₪, כשישנם מכונים המציעים אותו בעלות של 8,000 ₪ ואחרים מציעים אותו במחיר גבוה יותר, העומד על 11,000 ש"ח.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly