מסלולי משכנתא שונים יכולים לחסוך לכם כסף

מסלולי משכנתא שונים יכולים לחסוך לכם כסף

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

רכישת דירה היא תהליך ארוך ומייגע, החל מהרגע בו החלטתם כי ברצונכם לרכוש דירה,  דרך החיפוש המתיש אחר הדירה המתאימה ביותר, בין אם זו דירה חדשה ובין אם זו דירה מיד שניה, דירה מקבלן, דירה בבניין או בית קרקע עם גינה כמו שתמיד חלמתם עליו.בירת המיקום, הקרבה לבתי ספר וגני ילדים, הקרבה למקומות מסחר וקניות ועוד. כל אלה הם שיקולים חשובים, וכל רוכש דירה מכיר את המאמץ הרב המושקע בהליך חיפוש הדירה שתתאים לצרכיו בדיוק. עם סיום הליך החיפוש ולאחר שמצאתם את בית חלומותיכם, מגיע החלק הקשה של הקניה עצמה. מחירי הדיור בישראל קפצו בשנים האחרונות בעשרות אחוזים ומחירי הדירות טיפסו כלפי מעלה במאות אלפי שקלים. העליה המואצת במחירי הדיור, ושוק כלכלי מסוכן מצריכים חשיבה וזהירות מרביים כאשר מבקשים לקחת הלוואה או משכנתא לצורך רכישת הדירה. משכנתא היא אחת ההלוואות הגדולות שייקח כל רוכש אם לא הגדולה שבהן בימי חייו. ולכן יש חשיבות רבה לדעת ככל הניתן מראש את גובה ההחזר החודשי בו תצטרכו לעמוד מדי חודש בשנים הרבות הבאות.

בחירת מסלולי המשכנתא:

הבנקים למשכנתאות מציעים היום מסלולי משכנתא רבים ומגוונים, משכנתא בריבית קבועה, משכנתא בריבית משתנה, צמודת מדד, צמודה לדולר וכן הלאה וכן הלאה. בחירת המסלול הנכון עבורכם היא משימה לא פשוטה, אך ככל שתשקיעו יותר מאמץ לפני היציאה לדרך כך תוכלו לצלוח את תקופת המשכנתא הארוכה בבטחה רבה יותר ולחסוך מעצמכם עוגמת נפש רבה וסיכונים אפשריים. בחירת מסלול יחיד לתשלום המשכנתא היא שיטה בה החסרונות גוברים על היתרונות שכן במקרה של חשיפת המשכנתא לסיכון, חשוף כל סכום ההלוואה לסיכון ומשפיע ישירות על כל גובה ההחזר החודשי. כך למשל עליית הריבית הדולרית תשפיע על כל ההחזר במידה ונטלתם הלוואה הצמודה לריבית דולרית. לכן המלצת כל המומחים בתחום היא לחלק את המשכנתא למספר מסלולי משכנתא אפשריים כאשר כל מסלול משפיע על חלק אחד בלבד של המשכנתא ללא פגיעה בשאר חלקי ההלוואה.

המסלול(ים) הנכון להצלחה:

בחירה במסלולי משכנתא מגוונים המחולקים על פני תקופות שונות ועל פני סכומים שונים יכולה לחסוך לכם עשרות ומאות אלפי שקלים כאשר בוחנים אותם לאורך זמן. כך למשל אם אתם צופים כי הריבית במשק תישאר נמוכה, קחו חלק מהמשכנתא בריבית משתנה נמוכה, שתבטיח כי התשלום עבור חלק זה של המשכנתא יישאר נמוך בשנים הקרובות, פירסו את התשלום עבור חלק זה לתקופה קצרה ובכך תבטיחו כי מועד הסיום הקצר שלו יפחית בעוד מספר שנים מגובה ההחזר החודשי שלכם. ככל חלוקת סיכונים על פני כמה משתנים מגדילה את הסיכוי שלכם לעמוד בהחזר כראוי, ומקטינה את החשיפה שלכם לסיכונים חיצוניים ברמה גבוהה. אך מעל לכל, בחירה נכונה של מסלולים והתאמתם ליכולת הפיננסית שלכם תביא לחיסכון כספי משמעותי לאורך השנים.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly