מיהו מנהל כספים של חברה?

מיהו מנהל כספים של חברה?

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

העולם סובב סביב כסף, אין מה לעשות. זוהי אמת ריאלית על החיים. וכך גם בחברה – גדולה או קטנה; חברה יכולה להיות מוצלחת מכל בחינה – המשאב האנושי, הידע, המתקנים, הלקוחות. אולם הדלק שיניע את הגלגלים ובלעדיו החברה לא הולכת לשום מקום, הוא המשאב הפיננסי, הכסף. כסף משלם את המשכורות, קונה את החומרים, מתחזק את המבנה וכולי וכולי. וכך לכל גוף שהוא שמתנהל באמצעות כסף צריך להיות מישהו שינהל את המשאב החשוב הזה. אותה פונקציה מקצועית וחשובה בחברה נקראת – מנהל או מנהלת הכספים.

מנהל כספים – עיקרי התפקיד

לתפקיד מנהל הכספים יש כמה היבטים חשובים. במסגרת תפקידו, מנהל הכספים למעשה מפקח על כל מה שעושה הכסף בחברה. מנהל הכספים יודע על בוריים את התהליכים בהם מעורב הכסף של החברה – הוא יידע להקצות אותו היטב (איפה בחברה צריך כסף וכמה), יידע לעקוב אחריו, לבקר אחר תהליכי הזרמת כסף – להזרים אותו לאן שצריך ולעצור אותו מלזרום להיכן שאינו צריך, או במילים אחרות מדובר בניהול כל המאזנים התקציביים של חברה. כמובן למנהל הכספים לרוב יש צוות של אנשים שמבצעים את העבודה על היבטיה השונים, צוות הכספים, אולם הוא העומד בקודקוד ולכן עליו להיות בקיא בכל התהליכים הקשורים לכספה של החברה.

איך יגיע איש מקצוע להיות מנהל כספים?

איזה סוג של רקע צריך להיות בשביל שאדם יוכל בסופו של דבר להגיע להיות מנהל כספים, שהוא תפקיד חשוב כל כך? ובכן, כמעט מכל תפקיד הנוגע לכספים אפשר בסופו של דבר להגיע לניהול, עם השלמת הידע המקצועי הנדרש כמובן. מקצועות היעד שמהם אפשר לשאוף לקידום מקצועי כזה יכולים להיות חשבי שכר, גזברים מקצועיים, מנהלי חשבונות בכירים, וגם רואי חשבון, אם כי ראיית חשבון היא מקצוע שונה מניהול כספים. בכל אחד מהמקצועות הללו קיימת דרישה להשכלה המקצועית הרלוונטית לתחום. ומאחר ועל כתפיו של מנהל כספים יושבת אחריות עצומה, אין ספק כי חייב להיות אדם בתפקיד בכיר, מנוסה ביותר, בעל אינטליגנציה מקצועית ברמה הגבוהה ביותר, שחייב ללמוד ולהכיר את כל הפונקציות הפיננסיות של המקום בו הוא נמצא. ככל שידע יותר, כך יהיה לו יותר קל לראות את התמונה הכוללת על סך פרטיה, ולנהל את המשאב החשוב הזה באופן הטוב ביותר.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly