כיצד שנת הייצור של הרכב משפיעה על המחיר שלו

כיצד שנת הייצור של הרכב משפיעה על המחיר שלו

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

כיום, כולם כבר יודעים שרכבים מיד שנייה, שלישית והלאה הם רכבים זולים יותר מאלו אשר נרכשים ישירות מן החברה. השאלה היא, מדוע? הרי בסופו של דבר, ייתכן והרכב הוא במצב מכאני מעולה ומתאים לנסיעה רבת שנים ללא כל תקלות, לכן הכיצד ייתכן שערכו לא מפסיק לרדת?

כמות קילומטראז'

פרט ראשון וחשוב לגבי ערכו של הרכב, קשור באופן עקיף לשנת הייצור שלו. לרוב, רכבים שנמצאים יותר שנים על הכביש ככל הנראה יהיו גם בעלי קילומטראז' גבוה יותר. ככל שהרכב נסע יותר קילומטרים, ייתכן ויותר רכיבים יהיו זקוקים לחידוש או החלפה בקרוב, מה שעשוי להעלות משמעותית את עלויות הטיפול בזמן הקרוב ולכן ערך הרכב יורד.

כך גם לגבי הרכיבים עצמם בתוך רכב מיד שניה למכירה או אפילו יד ראשונה, אשר עשויים להתבלות גם אם הרכב לא נסע כל כך הרבה ביחס לזמן שהוא נמצא על הכביש. רכבים אשר נוסעים כבר שנים רבות על הכביש, גם אם לא מרחקים ארוכים כל כך, עשויים להתבלות עם הזמן ולהוביל לצורך בהחלפה.

רכיבים חדשים ומתקדמים

בנוסף לבלאי של הרכיבים, אלמנט נוסף וחשוב שמצטרף למשוואה קשור דווקא בקדמה. ככל שהזמן עובר, כך חברות הרכב הגדולות בעולם משקיעות באיכות הרכבים והרכיבים שנמצאים בפנים. כך, המנוע עובד טוב יותר, שקט יותר אך גם צורך פחות דלק ומחזיק מעמד לזמן רב יותר. כך גם לגבי בטיחות הרכבים, אשר משתפרת משנה לשנה ודואגת לאבזר את הרכבים במיטב הטכנולוגיה לשמירה על הנוסעים.

החלפת בעלות

עוד אלמנט ממנו לא ניתן להתעלם, קשור בנהגים עצמם שהשתמשו ברכב. ככל שהזמן עובר, כך ייתכן שעברו על הרכב יותר אנשים שנהגו בו, חלקם באופן מתון וחלקם באופן אגרסיבי יותר, כאשר ייתכן ונסע באזורים קופצניים יותר, באזור של אבנים, בתנאים קיצוניים ועוד. כל אלו, משפיעים גם הם על ערכו של הרכב אשר יורד ככל שהחליף יותר בעלים במרוצת הזמן בו הקיים.

צפיפות של רכבי יד שנייה

עוד בעיה שמקשה על מכירת הרכב הפרטי לאדם אחר ובמחיר הולם, קשורה לכמות הרכבים מיד שנייה שמוצעים בשוק. כיום, ניתן לראות לוחות רבים וגדולים אשר מכילים בתוכם רכבים רבים מכל הסוגים, כך שהתחרות גדולה והמחיר יורד באופן דרסטי בכל עת. לכן, באופן אוטומטי, כאשר הביקוש קטן וההיצע גדול, המחירים יורדים.

שמירה על ערך הרכב

ביחד עם כל הסוגיות שעלולות להוריד את ערך הרכב מעצם היותו משנתון ישן יחסית, ניתן גם לשמור על ערכו. במידה והרכב שמור, מיד ראשונה, עובר טיפולים במוסך מורשה ועודכנו בו כל הרכיבים החשובים, ניתן למצוא את המוכר שיזהה את הפוטנציאל ויסכים לרכושו. שכן, הוא רוכש רכב מעולה, במצב חדש ובמחיר נמוך משמעותית מאותו רכב חדש. כמו כן, ניתן לפנות אל סוחרי הרכב אשר רוכשים את הרכבים במחירים סבירים ומעבירים את התשלום באופן מיידי.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly