כיצד פועל כונס נכסים

כיצד פועל כונס נכסים

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

מחירי הנדל"ן בישראל, כידוע, עלו באופן משמעותי בשנים האחרונות. בכדי להקל באופן משמעותי על ההוצאות בגין הרכישה, רבים פונים אל מקומות זולים יותר הרחוקים ממרכז הארץ, רוכשים בתים קטנים או לחלופין משכירים בית שיפחית את ההוצאה החודשית. עם זאת, קיימת עוד אפשרות אחת שיכולה להשיג בית בסטנדרטים גבוהים במחיר נמוך יחסית.

עבודתו של כונס

אדם אשר הוגדר לתפקד בתור כונס נכסים, אחראי על לנהל את כל נכסיו ורכושו של אדם או חברה אשר חייבים בכספים ואינם מסוגלים לשלם אותם. באמצעות כונס מקצועי, ניתן לבצע מכירה של הנכסים או העברתם לשם קבלת מקסימום הפיצוי בחזרה.

המחיר הנמוך

בשל האינטרס לסיים עם התהליך מהר ככל הניתן, המחירים בעת כינוס נכסים עשויים להיות נמוכים במיוחד. בדיוק בשלב הזה, מומלץ להגיע אל הנכס ולרכושו במחירים שככל הנראה יהיו נמוכים משמעותית מול שאר הנכסים באותו הרחוב, עיר, גודל או מצב.

שלבי הכינוס

אחת מהסיבות העיקריות בגינן מופעל תהליך של כינוס נכסים, קשורה דווקא בתשלומי משכנתא לבנקים או חברות מלוות נוספות. בשלב זה או אחר, עשוי אדם להיקלע לקשיים או לתקופה בה הוא אינו מסוגל לשלם את הסכום אותו הוא חייב בכל חודש או מועד שנקבע עמו. בכדי לגשר על הפער, יכול החייב לקבל דחייה של זמן מה או אפילו הקלה כזו או אחרת בדמות פריסה ארוכה יותר. אך במידה והחייב אינו מסוגל לשלם את הסכום כפי שסוכם גם לאחר שהפרטים נבחנו בשנית, ייתכן ויופעל כנגדו כינוס נכסים.

בשלב זה, מגיע כונס הנכסים, עובר על הפרטים השונים של הבית ומציע את הבית למכירה במקומות שונים, בין אם אלו עיתונים, אתרי אינטרנט, שלטים ועוד. בתקופה אותה כונס הנכסים ציין, מוזמנים הרוכשים הפוטנציאליים לבחון את הבית וכן גם להעלות הצעה הולמת לרכישת הבית. כונס הנכסים יכול לקבל את ההצעה אך גם לדחות אותה ולהודיע בכל מקרה על ההחלטה הסופית. בסוף התהליך, הנכס ככל הנראה יימכר לאדם שישלם את המחיר הגבוה ביותר, אך חשוב לציין כי גם זה עשוי להיות נמוך במיוחד לעומת נכסים אחרים.

מציאת נכסים

בכדי למצוא נכסים שכאלו, מומלץ לחפש בעיתונים ואתרי האינטרנט השונים. בכל פעם מחדש, עולות הצעות חדשות אשר מגיעות מכונסי נכסים. הנכסים, יכולים להתאים לאנשים פרטיים אשר מחפשים בית חדש, אך גם לבעלי עסקים המחפשים חנות, מפעל או משרד. כמו כן, כך גם לגבי קרקעות, משק חקלאי ועוד.

חשוב לציין, כי אמנם נכסים מהסוג הזה נמצאים הרבה פחות בשוק ולעיתים גם קשה למצוא כאלו אשר מתאימים לכל הסטנדרטים של אזור מגורים וגודל בית, אך במידה ויש זמן מומלץ להמתין, לחפש ולאחר מכן גם לרכוש את הבית המתאים ביותר. כמו כן, יש לשים לב לתאריך הסופי בו ניתן להציע הצעה ולקבל תשובה על קבלת ההצעה או לא.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly