השקעות בעסקי היהלומים של בלגיה

השקעות בעסקי היהלומים של בלגיה

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

עסקי היהלומים של בלגיה קורצים למשקיעים מכל רחבי העולם וגם ללא מעט ישראלים. בערים הגדולות של בלגיה ובעיקר בעיר הבירה בריסל מתבצעות מדי יום עסקאות יהלומים בשווי מאות מיליוני הדולרים. המשמעות מבחינת המשקיע הישראלי היא פוטנציאל רווחים גדול במיוחד. מעבר לכך, ישראלים ידועים בכישורי המסחר שלהם ולכן יכולים לשמש גם כמתווכים. מבחינתם, עסקי היהלומים של בלגיה הם הזדמנות להכיר משקיעים גדולים וחברות המתמחות בתכשיטים. לאחר מכן ניתן לייבא את היהלומים לישראל, למכור אותם במדינות מפותחות אחרות או להעביר אותם למשקיעים נוספים. עסקי היהלומים של בלגיה מפוקחים בצורה הדוקה על ידי הרשויות ולכן כל העברות הכספים מתנהלות בצורה חוקית ומהירה. השקעות פיננסיות אלו נחשבות בטוחות במיוחד ולכן נערכות כבר שנים רבות, ומאוד סביר להניח כי גם בעתיד יהוו היהלומים נתח מרכזי מכלכלת בלגיה.

מה ישראלים צריכים לדעת על השקעות בבלגיה?

משקיעים ישראלים המעוניינים לקחת חלק בעסקי היהלומים של בלגיה צריכים להתחיל מבירור לגבי טיסות לבריסל. מנמל התעופה בן גוריון יוצאות טיסות לבריסל בתדירות יחסית גבוהה, מה שהופך את ההשקעה בבלגיה למאוד נוחה. לאחר טיסות לבריסל ניתן להגיע לאנטוורפן או ברוז' לצורך פגישות עסקים ספציפיות, לבלות סופי שבוע שלמים או אפילו לקחת את המשפחה לחופשה תרבותית. השקעות בעסקי היהלומים של בלגיה מחייבות כאמור היכרות עם משקיעים נוספים, לכן טיסות לבריסל מתקיימות גם מארצות הברית וממדינות בולטות באירופה. באופן כללי, טיסות לבריסל הן הדרך הנכונה להתערב בשוק ההשקעות ולהיחשף אל הגורמים המובילים בבלגיה.

התרבות המקומית והקודים להצלחה

טיסות לבריסל ונסיעה לאנטוורפן וברוז' הם כרטיס הכניסה לעסקי היהלומים של בלגיה, אך יש צורך בהיכרות טובה יותר עם התרבות המקומית על מנת להצליח. בראש ובראשונה, כדאי לדעת כי הקודים של עסקי היהלומים דורשים שפה עשירה ושימוש במונחים מקצועיים. לא כל אחד יכול לבלוט בעסקי היהלומים, בעיקר משום שרוב המשקיעים הם צאצאים למשפחות אשר מתעסקות בתחום כבר שנים רבות. גם אם המשקיע אינו בקיא בהבדלים בין היהלומים, עליו להביא איתו יהלומן אשר יידע לעשות זאת. בסופו של דבר, גם שוק היהלומים בנוי על הפער בין מחיר הקנייה למכירה. משקיע אשר אינו מסוגל לזהות את הפוטנציאל לא יצליח לייצר רווחים גבוהים.

מאות שנים של הובלה כלכלית

בלגיה נחשבת לבירת היהלומים של העולם ויש לכך מספר סיבות. המסחר בתכשיטים ובאבנים יקרות, המיקום הגיאוגרפי של בלגיה והייצוא לארצות הברית, הונג קונג שוויץ וכמובן ישראל הופכים את המדינה לענקית יהלומים שאי אפשר להתעלם ממנה. מלבד בריסל וברוז', חלק גדול מהמסחר ביהלומים מתבצע גם בעיר אנטוורפן. כבר מהמאה ה-16 מהווה אנטוורפן מוקד כלכלי בולט בהקשר של היהלומים, לכן שווה לשקול ביקור בעיר גם אחרי הנחיתה בבריסל.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly