השקעות בנדל"ן – היכן הכי משתלם להשקיע?

השקעות בנדל"ן – היכן הכי משתלם להשקיע?

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

מי שמחפש אחר השקעה בנדל"ן לצורך שכירות יכול להרוויח אחוזי תשואה גבוהים מהערים אשדוד, תל אביב, הרצליה, ירושלים וחולון. מלבד זוגות צעירים נהנים הערים הללו גם מתנועה של משפחות ומשקיעים זרים. העיר עכו לדוגמא היא המובילה בארץ בתשואה משכירות. נכון לשנת 2012 עמדו אחוזי התשואה מהשכרה של דירה בעכו על 5.5%. אחריה בדירוג נמצאת אשקלון עם תשואה של 5.2%, טבריה עם 5% ואשדוד עם 4.8%. ההצלחה של השקעות בנדלן באשדוד אינה מקרית: פרויקטים חדשים, מבנים ציבוריים ושטחי מסחר הגדילו את הביקוש בעיר והפכו אותה לפנינה דרומית מיוחדת.

השקעות בנדלן לפי תשואה

משקיעים המעוניינים להבין את שוק מחירי הדירות על מנת לבצע השקעות בנדלן צריכים להכיר את התשואה הממוצעת על השקעה בדירת 3 חדרים. השקעות במחירים נמוכים מומלץ לבצע ברמלה ובטבריה, ערים בהן התשואה עומדת על 5.5%. גם בחיפה יש תשואה מרשימה של כמעט 5%, לעומת חולון, חדרה ובת ים בהן התשואה היא 4%. השקעות במחירים מעט גבוהים יותר אך עם תשואות מובטחות אפשר למצוא גם בהוד השרון וברעננה. בערים אלו התשואה הממוצעת היא מעל 3% והיא נמצאת במגמת עלייה.

שיקולים לפני השקעות בנדלן

על מנת לענות על השאלה היכן משתלם להשקיע יש לקחת בחשבון מספר שיקולים כלליים. ראשית, שיעור התשואה לא תמיד מעיד על כדאיות ההשקעה. לעיתים התשואה היא תוצאה של גורמים אחרים ופחות אטרקטיביים כגון:

א. סחירות נמוכה – קושי בהשכרת הנכס או מכירתו יכול להיות סיכון גדול בביצוע השקעות בנדלן.

ב. סוג האוכלוסייה והמעמד הסוציו אקונומי – השקעה אטרקטיבית תלויה בשוכרים או ברוכשים. מעמד סוציו אקונומי נמוך בשכונה בה בוצעה ההשקעה יקשה על יצירת רווחים.

ג. בלאי גבוה – התשואה נמדדת כאשר הדירה מושכרת. בלאי שאינו מאפשר השכרה ימנע את מימוש התשואה ועשוי אף לחייב את בעלי הנכס בהוצאות נוספות.

ד. ניהול נכס מורכב – ישנם נכסים הדורשים ניהול צמוד. חשוב לקחת זאת בחשבון במערכת השיקולים ולבחור השקעות בנדלן גם על פי אופי הניהול.

שנית, חיפוש אחר דירה להשקעה כולל פרמטרים כמו פוטנציאל עליית הערך וסחירות גבוהה. במילים אחרות, התשואה כפי שנמדדת בנתונים הרשמיים מושפעת מגורמים רבים. קל יותר לבחור השקעות בנדלן אם מכירים את הגורמים הללו מראש.

מיצוי היכולות האישיות בתחום הנדל"ן

הכי משתלם להשקיע בנכסים שיאפשרו לכם מיקסום של היכולות האישיות. נסו ליצור לעצמכם ביטחון כלכלי באמצעות הנדל"ן והתייעצו עם מומחים לפני שאתם מצטרפים אל פרויקטים חדשים. עקבו אחר פרסומים בתקשורת וזהו את הנכסים המשתלמים לפני שהם צוברים תאוצה. כיום משתלם גם להשקיע בקרקעות חקלאיות וכך ליהנות מתמורה גבוהה לאחר ההפשרה. זו השקעה סולידית אשר עשויה במחיר נמוך לייצר רווח של מאות אחוזים.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly