בתי השקעות – איך בוחרים?

בתי השקעות – איך בוחרים?

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

במידה ואתם קוראים את המילים האלו עכשיו, ישנו סיכוי לא רע שאתם מתלבטים באיזה בית השקעות עליכם לבחור כדי לדאוג שהכסף שלכם יושקע באחריות, בבטיחות ובחכמה. אין לזלזל בחשיבות ההחלטה כיון שבית השקעות הוא בדיוק מה שיעשה עבורכם את ההבדל בין רווח רציני במקרה הטוב למקרה עליו אתם לא רוצים אפילו לחשוב במקרה הרע. אך לפני שניגע בנושא על קצה המזלג בטקסט הקצר שלפניכם, נשפוך מעט אור על תיקי השקעות באופן כללי.

תיק השקעות

תיק השקעות הוא תיק פיננסי שבו שלובים נכסים ששייכים לאנשים פרטיים, מוסדות מסוימים או חברות כלכליות. בכל תיק יכולים להיות נכסים רבים ושונים. מדובר בדרך כלל על תעודות שונות, מניות, אגרות חוב, אופציות או כל סחורה, השקעה או מוצר שבתקווה יכניסו בעתיד תשואה נאה. בתי השקעות אמונים על תיקי השקעות של הלקוחות שלהם. מנהל התיק מחליט אילו השקעות לעשות, כלומר איך לסחור בנכסים, אילו נכסים לרכוש, אילו עסקאות לבצע וכיו"ב. כל זאת כמובן בתיאום עם הלקוח.

אז מהו התפקיד של בתי השקעות בגדול?

בתי השקעות אם כך אחראים לבצע סקירה וניתוח של השוק, להסיק מסקנות בעקבות המידע שהצטבר, לייעץ ללקוח לגבי השקעות נבונות ומושכלות ובסופו של דבר לייצג אותו מול הבורסה לניירות ערך. בכל בית השקעות סטנדרטי עובדים אנליסטים שתפקידם לחזות מגמות בשוק, יועץ שהוא האדם שנמצא בקשר מול הלקוח וכן מנהל השקעות. תפקידו של המנהל להחליט על פעילויות המסחר בתיק התאם להנחיות שקיבל מהלקוח. אחרון וחביב הוא הטריידר שמייצג את בית ההשקעות מול הבורסה לניירות ערך. הוא האדם שהלכה למעשה מבצע את הקנייה ואת המכירה של ניירות הערך.

אז איך בוחרים בעצם?

למרות שהפיקוח על בתי השקעות בישראל מבוצע על ידי הרשות לניירות ערך ועל ידי אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון של משרד האוצר, קיימים לא מעט הבדלים בין בתי ההשקעות בארץ. מאחר ומדובר בהחלטה לא פשוטה ולעתים אף הרת גורל, יש לבצע סקר שוק נרחב טרם ההחלטה. לפני הכל עליכם לברר מי עומד מאחורי בית ההשקעות ומהו הניסיון של האנשים שמפעילים את העסק. כמו כן לא כל בית השקעות מתמחה באותם האפיקים שמעניינים אתכם על כן עליכם למצוא את בית ההשקעות שמתמחה בנושאים שמעניינים אתכם.

מאחר ובסופו של דבר אנחנו מעוניינים לבחור בית השקעות שיעניק לנו תשואה גבוהה עבור ההשקעות שלנו, עליכם לברר את גובה התשואה של בתי השקעות שונים לאורך זמן. כך תדעו האם מדובר על בית השקעות שההצלחות שלו אינן מקריות אלא יציבות ומושכלות. חשוב גם לבדוק את הצלחות בית ההשקעות בעתות משבר או מיתון כלכלי.

טיפ אחרון לפני סיום – בדקו היטב את טיב שירות הלקוחות. השקעה דרך בתי השקעות היא פעילות משותפת שדורשת הקשבה, אנושיות וסובלנות. בידקו את כל הפרמטרים האלה לפני שתסגרו על בית ההשקעות שלכם. בהצלחה.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly