בחירת קרן השתלמות

בחירת קרן השתלמות

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

מכיוון שקרנות השתלמות הן אפיק השקעה מאד מבוקש עקב הפטור ממס המוצע לחוסכים באמצעותן, הפכה בחירת קרן השתלמות לדבר מאד חשוב. אם בעבר היו קרנות ההשתלמות מכשיר לחסכון למטרות השתלמויות מקצועיות ולימודים, הרי שלאחר רפורמת בכר וביטול המסלולים ההוניים לקראת הפנסיה הפכו קרנות ההשתלמות לאפיקי השקעה מועדפים, וכתוכנית חסכון משלימה לקראת גיל הפרישה. למידע נוסף באתר פסגות.

מסלולים שונים של קרנות השתלמות

כדי לבחור קרן השתלמות מתאימה לכם עליכם להכיר את המסלולים השונים. קרנות השתלמות מנוהלות בעקבות החלטה באיזה אפיק להשקיע את הכסף ולאיזה רמת סיכון לחשוף את הכסף של הקרן. קרנות השתלמות המתמחות במניות הן בעלות רמת סיכון גבוהה יותר בעוד שקרנות השתלמות המתמחות באגרות חוב או באפיקים שיקליים הן יותר סולידיות ועם פחות סיכון. על כל חוסך לבדוק את אפיקי ההשקעה של קרן ההשתלמות לפני שהוא מחליט על הקרן הרצוייה לו. ההמלצה לסוג המסלול צריכה להביא בחשבון פרמטרים כמו גיל העמית ואופק החיסכון. ככל שאופק החיסכון רחוק יותר כך ניתן להגדיל את רמת הסיכון כדי לאפשר תשואה גדולה יותר. אופק השקעה צר יותר לתקופה של שנתיים למשל עדיף לעשות במסלול בעל רכיב סיכון קטן יותר. למידע נוסף באתר פסגות.

מושגי יסוד חשובים של קרנות השתלמות

כאשר תרצו לבדוק כדאיות של קרן השתלמות עבור הצרכים שלכם תתקלו לא אחת בכמה מושגים שחשוב להכירם:

  • קרן השתלמות כללית – הקרן מנוהלת על פי שיקול דעתו של מנהל הקרן ואין התחייבות מינימום להשקעה באפיק מסויים.
  • מסלול מדדי – יש התחייבות להשקיע לפחות חמישים אחוז בנכסים צמודי מדד.
  • מודל החכ"מ – מודל חסכון המותאם לעמית, לגילו ולמאפייניו של העמית.
  • מסלול מתמחה – מסלול המתמחה באפיק מסויים כמו אג"ח, מניות, שקלי וכדומה.
  • מדד שארפ – זה המדד של תשואת הקרנות יחסית לרמת הסיכון שלהן.

איך בוחרים קרנות נאמנות

קרנות השתלמות נהנות מהקלות מס גדולות ולכן השקעה בקרן כזו מאד מבוקשת. בעוד שהשקעה בפק"ם למשל, מחוייבת במס על הרווחים, חסכון בקרן השתלמות פטור מכך.

בחירת קרן ההשתלמות נעשית בהתאם לרמת הסיכון הרצוייה וככל שהעמית צעיר יותר ואופק ההשקעה רחוק טווח יותר כך ניתן להכניס פקטור של סיכון גדול יותר לתוכנית. חשוב לבדוק את התשואות של הקרן לאורך מספר שנים ולא להצמד להצלחה או חוסר הצלחה של שנה אחת. בנוסף מומלץ לבדוק שמאחורי קרן ההשתלמות עומד גוף חזק היודע לנהל את הקרן באופן יציב לאורך זמן.

בחירת קרן השתלמות כיום נחשבת לאפיק השקעה כדאי ומשתלם ומומלץ להיעזר בו לאחר קבלת ייעוץ מאיש מקצוע – יועץ השקעות, שיוכל לעזור לכם לבחור את המסלול הכדאי ביותר עבורכם. מי שזקוק למידע נוסף באתר פסגות יוכל למצוא זאת באתר האינטרנט.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly