איך לבחור בית השקעות

איך לבחור בית השקעות

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

במדינת ישראל פועלים היום עשרות רבות של בתי השקעות המציעים מגוון רחב מוצרים פיננסיים כגון קופות גמל, קרנות נאמנות, תעודות סל, ניהול תיקי השקעות ועוד. בנוסף למוצרים הפיננסים כל בית השקעות מציע מגוון מסלולים של אותו מוצר, כך למשל ישנן קרנות פנסיה אשר אחוז ניכר מכספן מושקע במט"ח, בעוד אחרות פונות יותר למניות הנסחרות בבורסה.

הגדרת מטרה בהשקעה

כאשר אנו בוחרים בית השקעות  עלינו להגדיר לעצמנו את המטרה. במידה ונפל בחלקנו סכום כסף גדול ומאחר ואנו עוד לא רכשנו התמצאות בשוק ההון, נעדיף שאיש מקצוע מיומן יעזור לנו להפיק ממנו תשואה מרבית או לחילופין נחפש אפיק חיסכון ארוך טווח שיאפשר לנו קיום נאות בעת הזקנה. עלינו להגדיר מראש גם מה מידת הסיכון שאנו מוכנים לקחת בעבור תשואה גבוהה ומה התרחישים הצפויים במידה והתחזיות שלנו לא יתממשו (כלומר מה יקרה אם נפסיד כסף), האם זה יפגע ביכולת הקיום שלנו היום או בעתידנו הכלכלי, או שמדובר בסכום שגם אם נפסיד אנו מאמינים שנוכל להחזיר אותו לעצמנו בעתיד, לאחר שנבצע מהלכים נוספים בשוק ההון. במילים  אחרות, כולנו אוהבים להרוויח אך גם המשקיעים הגדולים והמבריקים בעולם הפסידו סכומי כסף גדולים במהלך חייהם ולכן עלינו להגדיר מראש את הסיכון ולמצוא בית השקעות אשר המהלכים הפיננסים שלו תואמים את אמונתנו . יש לקחת בחשבון כי בית השקעות סולידי לא יתאים ליזם שמוכן להסתכן ולהרוויח בגדול, ולהפך.

גורם משמעותי נוסף הוא האמינות, סוד גלוי הוא ששוק הלבנת הכספים הולך ופורח בארצנו ועל בתי השקעות לעבוד תחת פיקוח משרד האוצר.  עלינו לברר מה הניסיון המקצועי של בית ההשקעות לערוך חיפוש אודות האנשים שעומדים בראשו  ובנוסף לבחון היטב את ההיסטוריה שלו. אם אחד ממכרנו  הקרובים מתמצא בכלכלה ואף מכיר אנשים מתוך המערכת, ואשר הוא יוכל להעיד על יושרם ואמינותם, הדבר יכול להועיל. אפשרות נוספת היא לפנות לגופים העובדים עם חברות גדולות במשק כמו משרד הביטחון, מפעלים ידועי שם וכיו"ב, מאחר וסביר להניח שבית השקעות המנהל את קרנות הפנסיה של העובדים באחד המקומות הללו עשוי להתגלות כאמין.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly