איך לוקחים הלוואה בצורה חכמה?

איך לוקחים הלוואה בצורה חכמה?

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

הגעתם למסקנה שאתם רוצים לקחת הלוואות דרך גורם פיננסי – הבנק או חברה חוץ בנקאית. נטילת הלוואות היא ללא ספק צעד חשוב בחיים שלכם. אם תיקחו את ההלוואה בצורה חכמה, תוכלו לשפר את מצבכם הכלכלי, לנצל הזדמנויות מיוחדות, ולהעלות את רמת החיים שלכם. כמו כן, הלוואות שניטלות באופן חכם מבטיחות לא רק את העתיד הפיננסי שלכם – אלא גם את העתיד הפיננסי של כל המשפחה שלכם. לכן, חשוב מאד לבצע מספר החלטות. ההחלטות הללו סייעו לכם לתכנן נכון את ההלוואה שאתם רוצים לקחת, ולהחזיר אותה בצורה שתתאים למצבכם הכלכלי.

על מה יש להקפיד?

ראשית, כאשר אתם לוקחים הלוואה, הסתכלו תמיד על תנאי ההחזר. עליכם לקחת בחשבון, כי בהלוואות יש הן את מרכיב הקרן, והן את מרכיב הריבית. הקרן יכולה להשתנות בין שיטות שונות של חלוקת התשלום. לעתים אתם תוכלו לחלק את הסכום שווה בשווה לכל תקופת ההחזר ולעתים יהיה מדובר על סכום שילך וירד (וביחד איתו באופן יחסי גם הריבית). אפשר גם לקחת הלוואה בתנאים מיוחדים שבה מחזירים את כל הסכום בבת אחת או בשני חלקים רק בסיום התקופה, כאשר לאורך התקופה משלמים רק את הריבית. העניין החשוב הוא להבין איזו קרן יכולה להתאים לצרכים שלכם.

חשוב גם לבדוק איזו ריבית מוצעת לכם. ישנם מסלולים שיציעו לכם הלוואה עם ריבית גמישה יחסית, לעומת מסלולים אחרים שבהם יש מסלול נוקשה יותר של ריבית. גם כאן חשוב להיות עם האצבע על הדופק ולערוך סקר שווקים מקיף, שיסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה והטובה ביותר.

כעת, כשאתם מתכננים את ההחזר של ההלוואה, עליכם להסתכל לא רק על מצבכם הכלכלי כיום. נטילה חכמה של הלוואה צריכה להיות כזו שלוקחת בחשבון גם את מצבכם הפיננסי בעוד שנה, שנתיים או חמש שנים – תלוי כמובן בגודל ההלוואה. האם אתם מתכננים להרחיב את המשפחה? האם תהיינה הלוואות נוספות שאתם אולי תרצו לקחת במהלך השנים הקרובות? מה מצפה לכם במקום העבודה? מה בני הזוג שלכם מתכוונים לעשות מבחינה פיננסית? כל אלו שאלות שחשוב לתת עליהן את הדעת, שכן יכולה להיות להן השפעה עצומה על יכולת ההחזר שלכם.

איך קובעים גבולות?

השורה התחתונה בנטילת הלוואה, היא לדעת לקבוע לעצמכם את הגבולות המתאימים, בהתאם למצב הכלכלי שלכם. כך לדוגמה, אתם תוכלו לגלות שפריסה נרחבת לתשלומים רבים של ההלוואה אמנם תאפשר לכם לשלם סכום נמוך בכל חודש. מצד שני, פריסה מצומצמת יותר תאפשר לכם לשלם סכום סופי שיהיה נמוך יותר. (כי תהיה פחות ריבית מצטברת) כשאתם הולכים ליטול הלוואה, כדאי לבוא עם ראש פתוח ולשמוע כמה שיותר הצעות וכמה שיותר תוכניות להחזר ההלוואה. רוב האנשים מכירים אופציה אחת או שתיים, כשבפועל ישנן אופציות רבות שיכולות להתאים לכם.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly