ביטוח דירה וביטוח משכנתא

ביטוח דירה וביטוח משכנתא

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

נכון, אף אחד לא מעוניין לחשוב על מקרי אסון עתידיים שיאלצו אותו להתמודד עם מציאות קשה ולא מוכרת. מסיבה זו אנשים רבים לא מבטחים את עצמם כראוי. ביטוח משכנתא הוא בגדר חובה עבור כל מי שלקח הלוואה לרכישת דירה כיוון שמדובר בדרישה בנקאית שנועדה לבטח את ההלוואה ולהבטיח את ההחזר שלה. בעבר היו רוכשי דירות רבים מבצעים את הביטוח בבנק שהעניק להם את ההלוואה באופן אוטומטי, אך מגמה זו החלה להשתנות בשנים האחרונות.

בנקים רבים גבו מחירים גבוהים מאוד עבור הביטוחים השונים והמלווים לא שמו לב לכך כיוון שהדירות שרכשו גבו מהם סכומים כל כך גבוהים שהם התייחסו בביטול להוצאה הנוספת על ביטוח משכנתא. חברות ביטוח רבות מציעות ביטוח דירה במחירים נמוכים באופן ניכר מרוב הבנקים. במידה ורכשתם דירה אך ורק באמצעות ההלוואה הבנקאית, לא תהיה לכם ברירה אלא לעשות ביטוח משכנתא, אך גם אם לא נעזרתם בבנקים, חשוב מאוד לשקול את הנושא של ביטוח דירה.

ביטוח משכנתא וביטוח דירה

ביטוח דירה מורכב משני חלקים עיקריים –  ביטוח דירה וביטוח תכולה. ביטוח משכנתא הוא סוג הביטוח שכל נוטל משכנתא חייב לקחת וגם הוא מתחלק לשניים – ביטוח דירה וביטוח חיים משכנתא. אחד הדברים החשובים ביותר שיש לפני שתחתמו על חוזה כלשהו הוא סקר שוק מקיף. השוו בין הצעות שונות של ביטוח משכנתא או ביטוח דירה לפני שתסגרו עם חברת הביטוח בה תבחרו.

רבים לא מודעים לכך אבל כל הביטוחים נועדו לכסות ראשית את הבנק המלווה ורק לאחר מכן אתכם. אי לכך יש לעיין בחוזה בצורה קפדנית וחכמה. פוליסות רבות נכתבו בצורה לא הוגנת מבלי שהמבוטחים היו מודעים לכך ובסופו של דבר מצאו את עצמם לא רק כשהם חסרי כסף אלא גם חסרי בית או בקיצור – חסרי כל. שימו לב לאותיות הקטנות ביותר – האם הביטוח מכסה גם אתכם או רק את הבנק?

ביטוח רעידות אדמה

לא כל ביטוח דירה או כפי שהוא קרוי בשפה המקצועית ביטוח מבנה כולל סעיף שמכסה נזקים שנגרמו עקב רעידות אדמה. בדקו היטב את החוזה שלפניכם לפני החתימה אך קחו בחשבון שהוספת סעיף כזה יכולה לעלות לכם אלפי שקלים.

ביטוח משכנתא הוא ביטוח לטווח ארוך

בניגוד לפוליסות אחרות, פוליסה של ביטוח משכנתא אמורה לבטח אתכם לאורך כל שנות תשלום המשכנתא. אי לכך, כל סכום שתוכלו להוריד מהמחיר שלה יתורגם במהלך הזמן לסכומים גבוהים בהרבה. קחו זאת לתשומת לבכם. עשרים שקלים לחודש למשך עשרים שנים משמעותם קרוב לחמשת אלפים שקלים.

בכל מקרה, בין אם לקחתם הלוואה לצורך רכישת דירה חדשה ובין אם רכשתם דירה בכוחות עצמכם, לעתים ביטוח דירה יכול להציל אתכם מאסונות לא צפויים. אל תשאירו את עתידכם ואת עתיד המשפחה שלכם ליד הגורל. בהצלחה.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly