ביטוח בריאות וביטוח פיננסי

ביטוח בריאות וביטוח פיננסי

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

אין אדם שמפיק הנאה ממחשבות על תרחישים של אסון, אך כל אדם בר דעת יודע שאין לצפות את העתיד. יד הגורל יכולה לגרום למצבים לא נעימים ולפעמים החלקה מקרית על סבון באמבטיה יכולה להוביל לשינוי רדיקלי במציאות החיים של כל אחד. בטקסט הבא נדבר על שני נושאים חשובים מאין כמוהם. הראשון הוא ביטוח פנסיוני והשני הוא ביטוח בריאות. קראו בעיון.

ביטוח בריאות

חוק ביטוח בריאות ממלכתי מקנה לכל תושבי המדינה את הזכות הבסיסית לקבל את סל שירותי ביטוח הבריאות הבסיסי שמוענק על ידי ביטוח הבריאות באמצעות קופות החולים השונות. כל תושב ישראלי זכאי לקבל את השירותים האלו. למרות זאת, ביטוח בריאות ממלכתי לא מכסה את כל הצרכים שיכולים לצוץ או שקיימים אצל כל אדם ואדם.

קחו למשל את נושא התרופות. ביטוח בריאות לא מכסה את כל התרופות הקיימות בשוק. הזכאות לקבלת תרופות מוגבלת על ידי החוק לכדי סל התרופות עליו הוחלט במשרד הבריאות. כמו כן באופן עקרוני ניתן על חשבון הביטוח לטוס לחו"ל במצבים מסוימים שדורשים בדיקה, אבחון, טיפול וניתוח במערכת העצבים והמוח, מחלות לב וכלי דם, גידולים, מומים מולדים והשתלות איברים. התנאי לקבלת שירותים אלה הוא לא רק שהמטופל לא יכול לקבל את השירותים בארץ כמובן אלא שנשקפת סכנה לחייו.

ישנם לא מעט סעיפים בחוק ביטוח בריאות שגרמו לכך שחברות ביטוח רבות החלו להעניק ביטוח בריאות מקיף יותר. בכל מקרה שלא יבוא הנקודה החשובה היא שיש לקרוא כל פוליסה בשבע עיניים כדי שלא תמצאו את עצמכם מופתעים בשעת צרה. הכוונה היא הן לחוק ביטוח בריאות והן לפוליסה שנרכשת באופן פרטי.

ביטוח פנסיוני

אחד המאפיינים המובהקים של מדינת רווחה לצד חוק ביטוח בריאות הוא ביטוח פנסיוני. מדובר למעשה על חיסכון שכל עובד אמור להתקיים ממנו עם יציאתו לגמלאות או בהגיעו לגיל הפרישה. החיסכון מופרש טיפין טיפין ממשכורתו החודשית של העובד ומשתחרר במועד שנקבע בחוק. בישראל הפרשת פנסיה היא חובה שמעוגנת בחוק וחלה על כל העובדים השכירים במשק. גם מעסיקים פרטיים שמעסיקים עוזרת בית למשל מחויבים לערוך לה הסדר פנסיוני.

ישנם מספר מסלולים של ביטוח פנסיוני – קרן פנסיה שבה זכויות העמיתים בקרן תלויות בזכויותיהם של המשתתפים האחרים בה, קופות גמל שאליהן מופרשים מדי חודש כספים עבור העובד והמעביד כאחד וביטוח מנהלים שהוא חוזה בין המבוטח לחברת הביטוח שלו שאינו תלוי במבוטחים אחרים.

ביטוח מנהלים צובר תאוצה ונהיה מאוד פופולארי בשנים האחרונות והוא כולל מספר אלמנטים. בין המרכיבים שלו ניתן למצוא חיסכון לגיל פרישה, ביטוח אובדן כושר עבודה וביטוח ריסק למקרה של מוות. הכסף המופרש ניתן למשיכה מדי חודש או בפעם אחת.

דעו את הזכויות שלכם

חשוב מאוד שתהיו מודעים לזכויות שלכם שמעוגנות בחוק ולהחליט האם אתם מעוניינים לשלם כסף נוסף עבור מקרים מיוחדים. אל תחיו ללא מודעות כי אלו הם הנושאים החשובים ביותר שיש לטפל בהם וכמו שאומרים – יפה שעה אחת קודם.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly