מהו התהליך שנקרא סליקה

מהו התהליך שנקרא סליקה

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly

מעט כל אחד מאיתנו, מחזיק אצלו מספר כרטיסי אשראי. אבל כמה מכם מודעים לתהליך שבו נעשה שימוש בכרטיס עצמו? איך בחנות שבה רוכשים את המוצרים, יודע המוכר שאכן יש לנו מסגרת אשראי שמאפשרת לנו את השימוש בכרטיס? ואיך יודעים לזהות מתי אי אפשר לעשות שימוש בכרטיס? איך יוצרים בכלל קשר עם חברת האשראי? את כל התהליך הזה (אשר נקרא "סליקה") אנו הולכים פרט לכם. אמנם, לרוב האנשים שעושים שימוש פאסיבי בכרטיס האשראי שלהם, המידע לא יוסיף דבר מה חדש או מועיל. אולם, אם אתם מתעתדים להקים עסק חדש משלכם – אתם מן הסתם תצטרכו מערכת סליקה משוכללת בעסק, כדי לקבל תשלומים מהלקוחות שלכם. לכן, ראוי שתבינו כיצד התהליך מתבצע.

כך הסליקה מתבצעת

באופן עקרוני, תשתית הסליקה בארץ יכולה להיות היום גם קווית, אך גם סלולרית (כך אפשר למצוא היום פתרונות מתקדמים של סליקה אלחוטית). כאשר מזינים פרטים של כרטיסי אשראי, או שממש מעבירים את הכרטיס (אותם פרטים שנמצאים וכתובים ע"ג הכרטיס, בעצם מוטבעים בתוך הפס המגנטי שלו) – אמור להיווצר קשר בין בית העסק, לבית חברת האשראי. בתהליך שאורך פחות משתי שניות, המידע בחברת האשראי, אמור להחזיר לבעל העסק, האם אכן בעל הכרטיס הוא בעל מסגרת אשראי שמתאימה לביצוע העסקה. חשוב לשים לב שאם יש בעיה – היא תצוץ אוטומטית בתהליך הסליקה, כך שלא יתבצע בטעות חיוב, מבלי שללקוח יש מסגרת אשראי מתאימה. חשוב להבין שהעדכון של כרטיסי אשראי ותהליכי החיוב הוא מיידי. הווה אומר, שאם אדם ביצע עסקת אשראי לפני חמש דקות ולאחר מכן הוא חרג ממסגרת האשראי – הרי שבעסקה שהוא יבצע מיד לאחר מכן, הכרטיס כבר ייחסם. הדבר מעניק כמובן לבעלי העסק, את הביטחון בידיעה שבסופו של דבר הם יקבלו את הכסף שלהם ישירות מחברת אשראי. בעצם בתהליך של סליקה זה בדיוק מה שמתבצע – חברת האשראי מתחייבת לשלם במיידי את הסכום לבעל העסק, בעוד שהאדם שמחזיק את הכרטיס, יחזיר את חובו לחברת האשראי בתנאים שהוא קבע מולם. תהליך של סליקה צריך כמובן גם לאפשר עסקאות אשראי משתנות בעזרת כרטיסי אשראי – כמו האפשרות הנפוצה לחלק את העסקה למספר תשלומים שונים, אשר ייפרסו לאורך החודשים. חשוב לשים לב שלעתים חברת האשראי דורשת ריבית עבור השימוש – אך זה יהיה מהלקוח, ולא מבעל העסק.

ומה זה דורש מבעל העסק?

בעקרון, התקנה של מערכות סליקה עבור כרטיסי אשראי, היא לא התקנה מורכבת מידי. יש כמובן צורך לקבל רישיון מתאים, ולחתום על חוזה מול חברות האשראי. רוב חברות האשראי הגדולות בישראל, לא דורשות עמלות או תשלומים מיוחדים עבור העובדה שיש לבעל העסק אפשרות לבצע את הסליקה של הכרטיסים שלהן. כך אתם יכולים להתחיל להקים עסק בקלות, ולבצע עסקאות אשראי רבות.

FacebookWhatsAppEmailPrintFriendly